Alături de modelul de serie destinat publicului larg, Dacia a prezentat joi şi două versiuni inedite destinate noilor forme de mobilitate: o versiune adaptată serviciilor de car sharing şi o versiune utilitară, denumită Cargo, pentru livrările pe distanţe scurte fără emisii poluante.
Cel mai ieftin automobil electric de pe piaţă oferă un spaţiu interior record pentru segmentul său, o motorizare electrică simplă şi fiabilă şi o autonomie rezonabilă, scrie Ziarul Financiar.
Sub liniile care evocă universul crossover, Dacia Spring se dezvăluie ca un vehicul de oraş polivalent şi practic.
Pionier în domeniul mobilităţii electrice, Groupe Renault a dobândit o experienţă de zece ani, unică în lume. În Europa, una din cinci maşini electrice este concepută de Groupe Renault. Peste 30 000 de salariaţi ai companiei sunt pregătiţi pentru specificul mobilităţii electrice.
Comenzile pentru noul model Dacia Spring vor fi preluate începând din primăvara anului 2021. Oferta comercială va cuprinde două nivele de echipare pentru varianta destinată publicului larg, iar costul bateriei va fi inclus în preţul de achiziţie.
„Marca Dacia a fost întotdeauna preocupată să răspundă nevoilor reale ale clienţilor. Suntem cunoscuţi în industria auto pentru revoluţiile pe care le-am creat, începând cu Logan şi continuând cu Duster, primul SUV accesibil publicului larg. Astăzi asistăm la cea de-a treia revoluţie a mărcii noastre iar numele său este Dacia Spring. Noul model va aborda trei pieţe diferite: cea a maşinilor personale, cea a serviciilor de car sharing, care cuprinde numeroşi operatori în toată Europa şi în fine cea a transportului utilitar pe distanţe scurte, cu versiunea Cargo. Dacia Spring se va remarca fără îndoială ca soluţia de mobilitate electrică accesibilă tuturor”, a spus Denis Le Vot, membru al Comitetului Executiv al Groupe Renault.
Primul model al mărcii Dacia din segmentul mini, Spring afişează un design inedit pentru o maşină electrică „convenţională”. Garda la sol înălţată, protecţiile de la nivelul pasajelor roţilor şi barele de pavilion îi conferă un aspect de mini off-roader, ideal pentru a înfrunta jungla urbană, au anunțat reprezentanții companiei.
Linia generală a maşinii se remarcă prin elemente specifice universului modelelor crossover – pasaje ale roţilor bine conturate, bare de pavilion, bare de protecţie ranforsate în partea inferioară, scut de protecţie în partea din spate şi o gardă la sol supraînălţată (150 mm gol).
Capota motorului bombată şi flancurile proeminente îi conferă modelului un aspect robust. Cu toate acestea, Spring aparţine segmentului mini: dimensiunile sale sunt de numai 3,73 m lungime, 1,62 metri lăţime (fără retrovizoare) şi 1,51 m înălţime.
Spring nu trece neobservat în trafic. Partea sa frontală degajă o personalitate puternică datorită capotei proeminente, a barei de protecţie generos dimensionate şi a blocurilor optice înguste echipate cu LED, a căror linie orizontală este prelungită de ornamentele din partea superioară a calandrului. Element distinctiv pentru vehiculele electrice, calandrul modelului Spring nu este perforat. Cu un aspect modern, subliniat de elemente 3D, acesta include şi trapa de acces pentru cablul de încărcare, a cărei deschidere se realizează din interiorul maşinii.
Dacia Spring oferă un spaţiu interior surprinzător de mare şi un portbagaj încăpător. Primitor şi bine echipat, habitaclul poate găzdui în condiţii confortabile patru adulţi.
Pe locurile din spate, care beneficiază de un spaţiu generos deasupra capului şi de o distanţă de la genunchi la spătarul scaunelor din faţă de 100 mm, îşi pot găsi loc fără probleme chiar şi persoane cu talie peste medie, mai spus reprezentanții companiei.
Impresia de spaţiu disponibil contribuie, de altfel, la confortul general resimţit la interior. Ocupanţii locurilor din faţă au la dispoziţie spaţii de depozitare la nivelul torpedoului, feţelor de portieră şi la baza consolei centrale, care totalizează 23,1 L. Pasagerii din spate beneficiază de buzunare amplasate în spătarele scaunelor din faţă.
Portbagajul dispune de cea mai mare capacitate de încărcare din segment : 300 de litri (fără a lua în calcul spaţiul de sub portbagaj destinat roţii de rezervă disponibile în opţiune). Această valoare se regăseşte de obicei în fişa tehnică a unor modele din segmentul superior, subcompact. Bancheta spate este rabatabilă, oferind astfel la nevoie o capacitate de încărcare de circa 600 litri.
Modelul dispune, în serie sau opţional, de numeroase echipamente, printre care: direcţia cu asistenţă variabilă 100% electrică, închiderea centralizată de la distanţă, geamurile electrice, sistem de aer condiţionat manual, sistem multimedia, reglaj electric al oglinzilor retrovizoare.
Între cadranele de bord este amplasat un ecran cu afişaj digital de 3,5” iar sistemul de recunoaştere vocală Google sau Apple poate fi activat la o simplă apăsare pe un buton de comandă amplasat pe volan.
Atât conturul ecranului central cât şi cel al aeratoarelor beneficiază de ornamente de culoare albastră. Locul manetei schimbătorului de viteze este luat de un selector rotativ cromat, uşor de utilizat, cu 3 poziţii: D (drive/mers înainte), N (neutral/punct mort) şi R (return/marşarier).
Potrivit companiei, cu o rază de bracaj de numai 4,8 m, Spring se strecoară uşor în traficul din oraş. Sistemul de asistenţă la parcare, disponibil opţional, asigură manevrarea în siguranţă datorită senzorilor cu ultrasunete amplasaţi pe bara de protecţie spate şi a unei camere de marşarier a cărei imagine este afişată pe ecranul sistemului multimedia cu linii de ghidare dinamice.
Disponibil în opţiune, echipamentul multimedia Media Nav cuprinde un touch screen de 7”, sistem de navigaţie, radio DAB, conexiune Bluetooth, o priză USB şi este compatibil Apple Carplay şi Android Auto. Funcţia de recunoaştere vocală (via smartphone) poate fi activată cu ajutorul unei comenzi amplasate pe volan.
„Fidel filozofiei modelelor Dacia, Spring este un vehicul economic atât la achiziţie cât şi în utilizare. Disponibil la un preţ imbatabil cu o autonomie de 225 km (conform normei WLTP), modelul îmbină polivalenţa, fiabilitatea şi robusteţea. Atribute care corespund perfect motorizării sale electrice. Motorul electric de 33 kW (echivalent cu 44 CP) este cuplat cu o baterie de 26,8 kWh. Această tehnologie beneficiază de toată experienţa Groupe Renault în domeniu. O experienţă de zece ani, unică în lume. Fiabil, robust şi sigur, motorul asigură o acceleraţie liniară, o funcţionare silenţioasă şi lipsită de vibraţii. Spring are un cost de utilizare inferior celui al unui model echivalent cu motor termic întrucât atât costul energiei cât şi cel de întreţinere sunt mai mici”, a transmis compania, potrivit Mediafax.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News