Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Românii din Diaspora se întorc acasă de Paște, chiar și din țările "galbene"
WhatsApp
Mai mult de 55% dintre biletele de avion vândute de o agenție de turism online cu date de călătorie în preajma Paștelui au ca destinație România. Vizitele la rude, prieteni, cunoștințe și eliberarea de stres sunt principalele motive de călătorie în 2021. 

După ce anul trecut Sărbătorile Pascale au arătat cu totul altfel față de cum eram obișnuiți, anul acesta, pe fondul condițiilor mai relaxate de călătorie și exceptării de la carantină a persoanelor vaccinate sau care au avut COVID în ultimele 90 de zile, românii din Diaspora se întorc acasă chiar și din țări aflate pe lista galbenă, cum ar fi Franța, Italia, Belgia sau Olanda, fapt confirmat și de către specialiștii Vola.ro, care au anunțat că mai mult de jumătate dintre biletele de avion vândute în luna aprilie cu perioadă de călătorie săptămânile din preajma Paștelui au ca destinație România.

56% dintre biletele de avion vândute de agenția de turism menționată, cu date de călătorie în preajma Paștelui, au ca destinație România.

Dată fiind cererea crescută pentru destinații cu o comunitate mare de români, cum ar fi Italia sau Marea Britanie, adesea biletele de avion din sau spre aceste destinații pot fi achiziționate cu prețuri mai mici decât acelea plătite pentru un zbor intern în România. Astfel, românii plătesc, în medie, 81 de euro pentru un bilet cu plecare din Marea Britanie și destinație România, în vreme ce pentru un zbor România-Marea Britanie tariful mediu este chiar mai mic, anume 62 de euro. O situație similară este și în cazul România-Italia, unde românii achită, în medie, 65-70 de euro pentru călătorii spre sau dinspre Italia, prima ţară europeană care a impus un lockdown anti-COVID-19.

 

Românii se întorc acasă de sărbători

 

Pentru călătorii interne în România, tariful mediu al biletelor de avion este de 86 de euro per segment de zbor, preț ce ar putea fi pus pe seama taxelor aeroportuare ridicate și numărului încă redus de curse spre majoritatea orașelor mari din România.

Destinațiile preferate de români de Paște rămân în mare parte neschimbate în ciuda faptului că pandemia a lovit puternic în majoritatea țărilor din Europa, iar restricțiile de călătorie sunt încă în vigoare pentru multe dintre destinațiile de pe continent. Astfel, în topul destinațiilor externe spre care se îndreaptă românii în acestă perioadă regăsim țări precum Marea Britanie, Spania, Germania, Franța sau Italia, la care se adaugă și Emiratele Arabe Unite sau Turcia. Dacă pe primele 5 locuri se află țări cu o comunitate mare de români, iar scopul călătoriilor spre aceste destinații este de a vizita rudele sau prietenii, în Dubai sau Turcia românii merg mai degrabă în vacanțe de relaxare la plajă. Pentru un bilet de avion cu destinația Dubai, românii plătesc, în medie, 399 de euro, iar pentru Turcia mai puțin de jumătate, 183 de euro.

 

Motivele care îi îndeamnă pe români să revină acasă

 

Pe lângă dorința de a petrece sărbătorile alături de familie și prieteni după un an în care am fost cu toții nevoiți să păstrăm distanța ori ne-am aflat în imposibilitatea de a călători pentru a îi revedea pe cei dragi, cel mai important factor care îi convinge pe români să planifice o vacanță în această perioadă este nevoia de relaxare și eliberarea de stres. Atractivitatea ofertelor last-minute este un alt factor ce îi convinge pe români să călătorească, cele mai multe rezervări fiind efectuate cu mai puțin de o lună înainte de check-in.

„Românii sunt tot mai deschiși spre călătorii, chiar dacă vorbim momentan despre o revenire treptată și spre destinații apropiate ori cu temperaturi prietenoase, astfel încât să poată petrece cât mai mult timp în aer liber. Totodată, se observă și o creștere a numărului de pasageri pe zboruri interne. Comparativ cu luna Martie, în Aprilie am vândut cu 23% mai multe bilete de avion spre destinații interne, turiștii noștri exprimându-și preferința pentru călătoriile cu avionul în defavoarea deplasărilor cu mașina proprie sau cu trenul”, a declarat Claudia Tocilă, director de marketing la Vola.ro.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Internațional Vezi toate articolele
pixel