După cum bine știm și vedem în societatea românească, indivizii caută să arate bogăția. Fie că este vorba despre chestiuni reale, oameni care au cu adevărat bani, fie că vorbim despre persoane care vor doar să creeze falsa impresie că dețin o avere, românii caută să epateze în orice privință. Astfel au ajuns oamenii care nu au chiar atât de mulți bani să-și cumpere mașini foarte scumpe, pe care nu și le permit, ori haine de firmă, făcând sacrificii imense. Totul pentru a încerca să urce artificial pe scara valorilor.
Profesorul universitar Dumitru Borțun a prezentat și un studiu în acest sens: eurobarometrul, un studiu făcut de specialiști la nivelul întregii Uniuni Europene a arătat că românii sunt în capul listei în ceea ce privește dorința de a-și arăta averea.
"Românii sunt cei mai dornici din Uniunea Europeană de a-și etala averea prin lucruri scumpe. Cum? Nu prin discurs, nu printr-un limbaj corect, în limba maternă literară, nu printr-un lucru făcut corect de exemplu un coteț, făcut corect, simetric, care să nu fie strâmb. Acolo tu te obiectivezi cu toată mintea ta, cu inteligența, cu imaginația, arăți cine ești. Pe cotețul ăla ai putea să pui și o inimă frumoasă și o vopsești în roșu și acoperișul îl faci galben și le place și copiilor. În tot ce facem în jurul nostru, noi ne obiectivăm pe noi înșine," a spus Dumitru Borțun în podcastul lui George Buhnici.
Borțun spune că ajungi să te întrebi care este interiorul unui popor, dacă atunci când intri în țară vezi gropi pe drum, vezi gardurile oamenilor că stau să cadă, iar în loc ca lucrarea să fie făcută sănătos, se preferă legarea ei cu sârmă sau cu sfoară.
"În momentul în care intri într-o țară și vezi cozi interminabile la vamă, vezi gropi pe marginea drumului, vezi bălării pe marginea drumului, vezi cocioabe într-o rână, vezi garduri legate cu sfoară, în loc să fie bătute în cuie. Începi să te întrebi cum e interiorul acestui popor, pentru că interiorul se vede la exterior. Știți vorba aia că interiorul exprimă exteriorul chiar și la un individ.
Pornind de la asta, Rethink Romania a făcut un studio al căror rezultate sunt următoarele. Vă prezint câteva:
1. Românii au o percepție înșelătoare despre sine. Cel mai adesea este umflată și distorsionează felul în care se raportează la ceilalți. Pe genul ăsta: "băi, tu știi cine sunt eu? Acum mă dau jos la tine". Prin asta se autosabotează ca individ și societate. Ne păcălim singuri.
2. Românii nu înregistrează un scor mare la indicatorul asumare și inițiativă. Deci românii știu că au o viață mediocră, conform indicatorilor, dar nu vor să facă nimic ca să o schimbe," a mai spus Borțun.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News