Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
România, locul 2 în Europa la producția de biciclete, dar codașă la utilizarea lor
WhatsApp
România a ajuns pe locul doi în Europa la producția de biciclete, cu peste 2,6 milioane de exemplare produse anul trecut. Cu toate acestea, cu toate că suntem lideri la producția acestor mijloace de transport, utilizarea lor pentru ciclism rămâne subutilizată în țară. Datele recente arată că cele mai multe biciclete fabricate în România ajung pe piețele de export, în timp ce majoritatea românilor încă nu a abrazat ciclismul ca mijloc de transport.
România, locul 2 în Europa la producția de biciclete, dar codașă la utilizarea lor / Foto: Unsplash

Unul dintre motivele principale pentru lipsa popularității bicicletelor în România este infrastructura precară și accesibilitatea scăzută. Lipsa pistelor pentru biciclete și a spațiilor de parcare sigure deterizează mulți oameni să opteze pentru alte mijloace de transport.

 

Aproximativ 60% dintre români evită să folosească bicicleta ca mijloc de transport zilnic

 

Statisticile arată că aproximativ 60% dintre români evită să folosească bicicleta ca mijloc de transport zilnic. Deși după pandemie, interesul pentru ciclism a crescut ușor, comercianții locali de biciclete spun că nu mai au acum atât de mulți clienți precum în trecut.

Unul dintre factorii care a contribuit la producția semnificativă de biciclete în România este mâna de lucru ieftină. Aceasta a făcut ca țara noastră să se claseze pe locul doi în topul producătorilor de biciclete din Europa, imediat după Portugalia, care a produs 2,7 milioane de biciclete în ultimul an.

 

Majoritatea bicicletelor românești sunt exportate către țările occidentale

 

Majoritatea bicicletelor românești sunt exportate către țările occidentale, unde piața pentru astfel de mijloace de transport este mult mai dezvoltată comparativ cu România. Cu toate acestea, specialiștii din industrie cred că o infrastructură mai bună și investiții semnificative din partea autorităților ar putea schimba acest trend și ar putea încuraja românii să opteze pentru biciclete ca mijloc de transport ecologic și sănătos.

Prețurile pentru biciclete pot varia în funcție de model și echipamentele incluse, iar o bicicletă de nivel mediu poate ajunge la aproximativ 3.000 de lei. Totuși, un trend recent îndreaptă interesul către bicicletele electrice, care oferă asistență la pedalare și pot parcurge distanțe de până la 100 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei.

"Te ajută foarte mult, îţi creează posibilitatea să parcurgi distanţe între 60 şi 100 de km. Poţi să faci trasee foarte solicitante de munte. Poate oricine, cu un pic de antrenament. ABS-ul îţi dă control în zonele cu aderenţă foarte scăzută", spune Mircea Florescu, proprietarul unui magazin de biciclete, conform Observator.

În concluzie, România s-a remarcat ca un producător important de biciclete în Europa, dar pentru a stimula ciclismul ca mijloc de transport în țară, este necesară o infrastructură mai bună și eforturi pentru a educa și încuraja cetățenii să adopte acest mod de deplasare sănătos și prietenos cu mediul.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
DC Media Group Audience
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Știri Vezi toate articolele
pixel