O constănțeancă a tras o sperietură teribilă în momentul în care a constatat că i-a fost golit contul bancar. Totul a durat doar câteva minute, iar infractorii au apelat la o metodă de phishing (fraudă online), asupra căreia polițiștii au tot atras atenția în ultimele luni. Păgubita a relatat pentru „Cuget Liber” cum a ajuns victimă a înșelătoriei și cât de rapid au operat infractorii.
„Nu credeam că voi ajunge vreodată victima unei astfel de înșelăciuni. Recunosc, nici nu sunt atentă la mesajele de alertă transmise de Poliție, dar am crezut că nu mi se va întâmpla mie. Sau că le voi «dibui» din start. Ei, iată că am fost prea încrezătoare!
În urmă cu o săptămână, am primit pe mail un mesaj de la bancă prin care mi se cerea să actualizez informațiile personale, mai precis numărul de telefon și numărul cardului, în caz contrar riscând să îmi fie închis contul bancar. Este contul pe care primesc salariul, era numele băncii unde este deschis contul, nu am zăbovit prea mult să analizez ce mi se cere. Mi se cerea să urmez niște instrucțiuni, să introduc datele pe o pagină.
Am urmat instrucțiunile, am primit un mesaj pe telefon cu un cod, pentru actualizarea numărului de telefon folosit în relația cu banca. Am încercat să introduc prima dată codul primit, a dat eroare. Am reluat pașii indicați, adică am introdus din nou numărul de telefon, numărul de card bancar, plus alte informații, am primit un nou cod, am încercat din nou să îl utilizez, din nou eroare.
În acele momente am primit un alt mesaj, de data aceasta într-adevăr de la bancă, prin care eram înștiințată că a fost folosit un alt număr de telefon pentru operațiuni bancare pe contul meu și au fost retrași banii. Am sunat la bancă imediat, am explicat ce s-a întâmplat, dar banii deja fuseseră retrași din cont”, a relatat Mariana C., constănțeanca păgubită.
„Nu este vorba despre o sumă mare, erau vreo 400 de lei, dar erau toți banii pe care îi mai aveam până la salariu”, a continuat femeia.
Aceasta a sesizat în mod oficial reprezentanții băncii cu privire la cele întâmplate, urmând să primească un răspuns cu privire la recuperarea banilor. De asemenea, a sesizat și Poliția cu privire la cele întâmplate, în vederea deschiderii unui dosar penal.
Poliția Română atrage atenția asupra acestui tip de atac care are în centru o bancă. Hackerii încearcă să îi înșele pe oameni spunând că au contul blocat și trebuie să își actualizeze datele.
„Ați primit și dumneavoastră acest mesaj/mail? Sperăm că NU ați dat curs 'invitației neobișnuite' de a vă introduce datele personale pe platforma respectivă.
La o citire atentă a mesajului, remarcăm forma textului și încercăm să nu cădem 'pradă' acestor atacuri de tip #phishing”, este mesajul postat de Poliţia Română.
Rugămintea polițiștilor este aceea de a discuta cu bunicii sau persoanele dragi care pot fi vulnerabile în fața acestor situații.
"Verificați cu atenție adresa expeditorului, adresa site-ului pe care ar urma să introduceți date personale și asigurați-vă că sunteți pe site-ul oficial, iar cererea este una legitimă. Vă invităm să trimiteți acest mesaj tuturor persoanelor vulnerabile!”, continuă mesajul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News