O româncă stabilită în Anglia susține că a crezut că face infarct atunci când a văzut factura pe care a primit-o pentru consumul de energie într-o casă goală pe care o deține în România. Potrivit Antena 3, furnizorul de energie a estimat un consum lunar de peste 1.000 de lei, chiar dacă la locuința respectivă nu se consuma deloc curent, casa fiind nelocuită din ianuarie 2020.
Când proprietara și-a dat seama ce se întâmplă, a fost prea târziu, între timp adunându-se restanțe uriașe.
Dana Hădăreanu, românca stabilită în Marea Britanie, spune că i s-a făcut rău în momentul în care a primit factura în care se estimase un consum uriaș.
"Când am văzut factura aceasta cu minus chiar am simțit că fac infarct și m-am revoltat pentru că mi s-a părut o dovadă clară a modului arbitrar în care se estimează consumul", a spus femeia, potrivit sursei citate.
Furnizorul de energie a recunoscut eroarea, iar femeia a primit o factură cu o rambursare de 12.700,04 lei.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a transmis un chestionar firmelor din energie pentru a cunoaște cu exactitate a numărul facturilor greșite.
ANPC a avut o întâlnire cu operatorii economici din domeniul energiei electrice și gazelor naturale pentru a se asigura că aceștia sunt pregătiți să aplice prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 3/2022.
În urma întâlnirii, a fost expediat prin e-mail, către toate companiile care furnizează energie electrică și gaze naturale operatorilor casnici din România, un chestionar care conține o rubrică detaliată.
Prin completarea acestei rubrici va fi posibilă o centralizare exactă a numărului de facturi greșit întocmite, în raport cu prevederile Ordonanțelor 118/2021 și 3/2022.
„Așa cum am spus la începutul săptămânii, dorim să avem date certe, asumate, pentru a putea cuantifica dimensiunea exactă a facturării eronate în domeniul energiei electrice și gazelor naturale, în România. Ne-am ținut de cuvânt și, imediat am construit un chestionar care să ne permită radiografierea precisă a fenomenului și, în raport cu acest lucru, să putem aborda concret și rapid controlul remedierii eventualelor greșeli. Imediat cum centralizăm toate datele, le vom da publicității”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News