Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Prima șosea construită de chinezi în România, un eșec: 5,5 km în 3 ani. "Mitul constructorilor chinezi vitezomani, spulberat"
WhatsApp
Primul drum construit în România de o companie din China este un eșec. După trei ani de lucrări, șoseaua de doar 5,5 km nu este gata.
Centura orașului Zalău este încă în lucru

O companie din China lucrează, de peste trei ani, la un drum de 5,5 km cu o bandă pe sens. Este vorba de centura Zalăului și este primul drum din România construit de chinezi. Conform contractului, șoseaua ar fi trebuit inaugurată luna aceasta, însă lucrările sunt mult în urmă.

În 31 iulie 2020 Compania de Autostrăzi a semnat contractul de circa 186 milioane de lei cu asocierea SINOHYDRO CORPORATION LIMITED (CHINA) – SC GOOD PROOD S.R.L. pentru proiectarea și execuția a 5,53km de drum național care să servească drept variantă ocolitoare pentru Municipiul Zalău. Contractul avea un termen de 6 luni proiectare și 24 de luni execuție.

Conform informațiilor CNAIR centralizate de CESTRIN, lucrările au primit ordin de începere în septembrie 2020 și ar fi trebuit să se finalizeze acum, pe 23 martie 2023.

Stadiul șantierului, însă, e departe de borna finală: 45% în martie 2023, potrivit Hotnews.

Mitul constructorilor chinezi a fost spulberat 

 

„Mitul constructorilor chinezi vitezomani, spulberat (și) în România. Din păcate, Sinohydro nu a rupt gura târgului pe Centura Zalău, ba dimpotrivă”, apreciază Asociația Pro Infrastructura care publică și un video din dronă cu drumul construit de chinezi.

Drumul de 5,53 km de lângă Zalău, deși unul scurt și doar cu câte o bandă pe sens (două în zonele de urcare), e unul destul de dificil de construit, cu 5 viaducte, 5 poduri și două intersecții tip giratoriu la fiecare capăt.

„Cu o viteză de 20-25% pe an, o să circulăm pe această secțiune a centurii cândva prin 2025...”, scrie Pro Infrastructura.

Tronsonul nou de circa 5,5 km urmează să completeze actuala șosea de centură a Zalăului - o primă jumătate de circa 8 km care are o utilitate limitată în lipsa construirii segmentului dintre Aghireș și drumul național Zalău-Cluj (urcarea pe dealul Meseș).

VIDEO

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
DC Media Group Audience
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Știri Vezi toate articolele
Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
pixel