Duba a fost oprită pe 4 mai, iar inspecția s-a încheiat cu obligația companiei de transport de a plăti o sumă totală de 30.000 SEK (peste 2.600 de euro), sumă de care șoferii nu dispuneau, astfel că vehiculul a fost blocat.
Sâmbătă, ofițerul de stație din Västerås l-a contactat pe inspectorul de vehicule pentru a-l informa că a fost contactat telefonic de "un român foarte supărat". Este vorba de același român al cărui vehicul a fost reținut pe 4 mai.
"L-a sunat pe ofițerul de stație și i-a spus că a plătit amenda și vrea să ridice camionul. Când am verificat linkul de plată pe care l-am trimis, se pare că acesta nu a fost deschis și, prin urmare, nu s-a primit niciun ban", a spus inspectorul rutier, care consideră că este evident că firma de transport încearcă să înșele poliția.
Întrucât acesta avea datele de contact, l-a sunat pe reprezentantul firmei de transport, care de data aceasta a răspuns. Când acesta și-a dat seama că a mai vorbit cu inspectorul de mai multe ori, a plătit amenda chiar în timpul convorbirii.
Deși firma de transport a trimis oameni la fața locului pentru a ridica camionul, în procesul-verbal se preciza în mod clar că este nevoie de un camion cu tahograf pentru a ridica remorca, pe care era amplasată un autoturism Renault, lucru pe care firma de transport spune că l-a aranjat.
O patrulă de poliție a mers la fața locului pentru a debloca vehiculul și pentru a se asigura că totul este în regulă. Aceștia au contactat din nou autoritatea rutieră și nu mare le-a fost mirarea când au constatat că lucrurile nu erau așa în regulă cum precizase românul.
"Am încetat să mai fiu surprins de ceea ce oamenii încearcă să facă pentru a păcăli poliția. Această companie de transport nu a făcut excepție. Licența comunitară este acum cu siguranță în vigoare, dar intenția era de a continua cu vehiculul în cauză fără tahograf“, spune inspectorul rutier, care le-a spus polițiștilor să continue să blocheze remorca.
Situația a devenit stresantă pentru transportatorul român care a vrut apoi să dea jos autoturismul Renault de pe remorcă pentru a conduce mașina în România, dar acest lucru nu a fost posibil deoarece lipseau plăcuțele de înmatriculare.
Salvarea românilor a fost faptul că puteau scoate numere provizorii. Așadar, asta au și făcut.
"Ei trebuie să meargă la secția de poliție pentru a obține plăcuțe de înmatriculare provizorii. Mașina a fost apoi asigurată și pornită din nou. Au atașat remorca goală în spatele Renault-ului și, împreună cu camionul gol, și-au continuat călătoria spre România. Expresia "rușine pentru cei care cedează" poate fi potrivită în acest context. Ar trebui să coste să trișezi în Suedia", conchide inspectorul rutier Roger Ogemar, citat de publicația suedeză idningenproffs.se.
-------------------------------------
Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp atunci când apare o știre importantă, puteți intra pe unul din grupurile de dedicate cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următoarele linkuri:
-> https://chat.whatsapp.com/JJePx9Ood2XAgm8wytbimH
-> https://chat.whatsapp.com/J6n4XX2nQLL0yuoailBGk6
-> https://chat.whatsapp.com/Jb6xHKTjTdhIGOmUrCk0qy
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News