Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Podul spre Sicilia, cel mai mare proiect al Italiei, la un pas să înceapă. Salvini promite că lucrările demarează la vară
WhatsApp
Un pod care să lege Italia de insula Sicilia este un proiect visat de italieni de zeci de ani. Matteo Salvini transmite că lucrările ar putea începe la vară. 

De departe, acesta este cel mai mare proiect al Italiei și care implică un cost uriaș: costurile ar putea depăși 14 miliarde de euro, dar ar facilita legătura între insula Sicilia, izolată și defavorizată economic și restul țării. 

Lucrările presupun demolarea unor zone rezidențiale între Sicilia si Calabria și vor fi mii de hectare care vor fi supuse exproprierii. Oamenii și-au construit acolo numeroase case de vacanță și unii trăiesc doar din turism, de aceea proiectul este pe cât de dorit, pe atât de contestat de cei care au interese în zonă și ar putea fi prejudiciați, chiar dacă vor primi niște sume de bani compensatorii. Totodată, riscul pentru mediu este unul foarte mare, podul foarte complex urmând să traverseze peste 10 situri de mediu aflate sub protecție.

Lucrările la podul peste strâmtoarea Messina ar putea începe totuși până la vară. Promisiunea vine de la ministrul Infrastructurii și Transporturilor, Matteo Salvini, Liderul Ligii Nordului: 

"Merg înainte cu acest proiect și am încredere în  compania Stretto di Messina că va oferi răspunsurile la toate observațiile făcute de celelalte ministere în termen de 30 de zile: obiectivul, repet, este demararea lucrărilor până în vara anului 2024”, a spus oficialul italian. 

Podul spre Sicilia sau peste strâmtoarea Messina. Îndoielile Ministerului Mediului

 

Declarațiile lui Salvini vin după îndoielile ridicate de Ministerul Mediului în ultimele zile. La prima întâlnire a comitetului de lucru, care reunește părțile interesate pentru a eficientiza procedurile (companii, ministere, autorități locale), oficialii de la Mediu au cerut Societății Stretto di Messina 239 de completări de documente .

Potrivit ministerului, documentația prezentată de reprezentanță este superficială, insuficientă și neactualizată și trebuie investigată pe toate fronturile.

Pe această temă a vorbit și directorul general al companiei Stretto di Messina, Pietro Ciucci, care a subliniat că cele peste 200 de cereri „nu reprezintă nicio oprire, nu pun nicio piatră de mormânt”, ci sunt un „număr congruent” în fața unui proiect care valorează 13,5 miliarde de euro, care include mulți kilometri de drumuri și căi ferate și care va traversa peste 13 situri de mediu protejate.”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Știri Vezi toate articolele
pixel