Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Peste 100 de români, blocați la Munchen după ce au fost dați jos din avion și lăsați să se descurce: „În aeroport nu era nimeni care sa ajute pasagerii. NIMENI!“
WhatsApp
Peste 100 de pasageri români au trăit o experiență dificilă pe aeroportul din Munchen, după ce toate zborurile au fost anulate din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Printre cei afectați se aflau călători care trebuiau să ajungă la Cluj, dar au fost dați jos din avion și lăsați să se descurce pe cont propriu, inclusiv edilul Emil Boc.

Unul dintre pasageri, Bogdan Maioreanu, a relatat că, după ce au fost anunțați de anularea zborului, au fost lăsați în aeroport fără informații clare și asistență din partea echipajului sau a autorităților aeroportuare.

Probabil ca ati citit sau vazut deja stirea cu romanii blocati pe aeroportul din Munchen, MUC pe numele lui. Eu am fost unul dintre cei dati jos din avionul de Cluj in noaptea de 30 noiembrie, avion in care se afla si Emil Boc, primarul Clujului. Ce ati vazut la TV nu descrie suficient de bine realitatea“, începe Bogdan Maioreanu relatarea.

Maioreanu a povestit că, după ce au aflat că zborul lor a fost anulat prin intermediul unei aplicații, au fost neanunțați de către echipaj și au trebuit să se descurce singuri. Pasagerii au fost lăsați să aștepte fără nicio comunicare oficială și, în cele din urmă, au fost transportați la terminal într-un autobuz, dar au aflat că trebuie să mai aștepte, deoarece nu existau șoferi disponibili.

Deci, la ora 22.00 am fost imbarcati in cursa operata de Air Dolomiti, o companie din grupul Lufthansa. Eu veneam dupa un zbor lung de la Abu Dhabi, aveam vreo 12 ore de calatorie deja. Pilotul ne-a anuntat ca mai avem de asteptat vreo 80 de minute sa se curete pista. Dupa vreo doua ore de asteptare am vazut in aplicatia Lufthansa ca zborul s-a anulat. Abia cand o doamna din avion i-a spus stewardesei ca aplicatia arata ca nu mai zburam ne-au anuntat ca asa e si ca aeroportul s-a inchis si asteptam autobuzul sa ne duca la terminal. Apoi am aflat ca o sa mai avem de asteptat ca nu au soferi. Dupa inca vreo 20 de minute a aparut si autobuzul condus de un neamt suparat ca trebuie sa faca asta“, a povestit Bogdan. 

Pasagerii români, lăsați să se descurce în cețoasa dezorganizare a aeroportului Munchen

 

Înapoi în aeroport, oficialii Lufthansa sau alți reprezentanți ai autorităților nu au fost prezenți pentru a ghida sau a oferi asistență pasagerilor, lăsându-i într-o situație confuză și dezorganizată. Pasagerii au căutat disperați informații și ghidare, dar s-au confruntat cu o absență totală de oficiali care să-i îndrume. Maioreanu a relatat că a încercat să intre în contact cu serviciul clienți al Lufthansa, însă coada de așteptare era lungă și procesul a fost extrem de dificil.

Am ajuns inapoi in terminal. O mare de oameni pentru ca anulasera toate cursele care trebuiau sa plece, toti in cautarea unui oficial care sa le spuna ce au de facut. In aeroport nu era nimeni de la Lufthansa sau altcineva care sa ajute pasagerii. NIMENI! Am ajuns in zona benzilor de bagaje incercand sa vad unde imi e valiza. In tot acest timp incercam pe aplicatie, in chat, sa contactez serviciul clienti al Lufthansa. Am primit numarul in coada de asteptare 164. Asta se intampla pe 00.40. In jurul orei 2, nu mai retin exact, am reusit sa vorbesc cu cineva pe chat care mi-a mutat zborul in cel de la 11.00. Dar nu putea sa emita biletul pentru ca bagajele erau checked in in zborul anulat si trebuia sa vorbesc la ghiseu. Dar care ghiseu, cu cine, ca nu era nimeni in aeroport? Doar pasageri. Am incercat sa rezolv problema sunand la numarul Lufthansa. Acolo a raspuns in engleza unul cu un cu un accent indian asa de puternic incat nu integeai ce spune. Nu mi-a rezolvat problema. Pe la 3.30 m-am culcat pe niste scaune in zona benzilor de bagaje. In jurul aeroportului nu mai era niciun loc la vreun hotel. Am dormit iepureste vreo ora si jumatate din bucati de 5 si 10 minute“ mai spune românul care a rămas blocat la Munchen.

Situația s-a agravat cu lipsa de informații, cozi imense la ghișee și disperarea pasagerilor care încercau să prindă locuri în alte avioane care plecau în acea seară. Bogdan Maioreanu a descris eforturile sale de a rezolva situația, culminând cu un episod în care, la un ghișeu telefonic Lufthansa, a fost tratat neprietenoș, sfătuit să sune agenția de turism care a emis biletul și, în cele din urmă, închis brusc.

Pe la 5 am ajuns la ghisee. Cozi imense, pasageri disperati sa prinda un loc in avioanele care plecau in ziua respectiva. Am reusit sa vorbesc la un ghiseu sa-mi faca check out la bagaje, apoi conform discutiei telefonice de noaptea trecuta am sunat la linia de suport Lufthansa sa-mi emita biletul. Acolo altul cu accent indian, mai puternic decat primul, m-a luat la rost ca am intarziat la avion si ca el trebuie sa verifice ca zborul a fost anulat si nu l-am pierdut eu. Apoi mi-a spus ca nu figurez in sistem si sa-mi sun agentia de turism care a emis biletul ca el nu are ce sa faca. Si in momentul ala mi-a sarit tandara si am ridicat tonul somand-ul sa-mi emita biletul. Mi-a inchis telefonul“, a povestit românul.

Bogdan Maioreanu: „Mi-a cerut pasaportul si apoi a inceput sa vorbeasca romaneste“

 

Cu toate acestea, într-un moment de noroc, un angajat Lufthansa l-a abordat și i-a oferit asistență, facilitând procesul de check-out al bagajelor și emiterea biletului de îmbarcare. Cu toate acestea, pe fondul întregului incident, Maioreanu a criticat dur lipsa de organizare, comunicare și empatie din partea Lufthansa și aeroportului din Munchen.

„Auzind discutia a venit la mine un angajat Lufthansa care m-a intrebat in engleza ce s-a intamplat. Mi-a cerut pasaportul si apoi a inceput sa vorbeasca romaneste. M-a condus la acelasi ghiseu unde facusem check-out la bagaje unde o fata tanara si neplictisita, dupa ce a cautat prin mai multe sisteme mi-a gasit rezervarea si mi-a emis boarding pass-ul. Intre timp Lufthansa mi-a sters din aplicatie orice urma a zborurilor anterioare sau existentei biletului meu de avion. Tot ce am scris mai sus a durat mai bine de o ora. La imbarcare sistemul a dat eroare, nu a citit boarding pass-ul si era sa fac infarct. Mi-a deschis poarta angajata de la ghiseu care imi verificase datele inainte“, rememorează Bogdan Maiorescu.

În final, pasagerii au reușit să ajungă la destinația lor, dar bagajele acestora nu au fost livrate la Cluj, adăugând un episod regretabil la experiența lor deja dificilă.

Eu am fost printre norocosii care au prins loc in avionul de ieri care a plecat cu doua ore intarziere dar a ajuns la Cluj. Altii, care nu au stiut ce sa faca, nu au avut noroc. Iar azi aeroportul din Munchen este inchis din cauza vremii.La Cluj, bagajele noastre, ale tuturor celor care au avut zborul anulat nu au ajuns. In viata mea nu am vazut asa proasta organizare si lipsa de empatie din partea unei companii precum in cazul aeroportului din Munchen si a Lufthansa. Inteleg ca trebuie sa inchizi aeroportul din cauza vremii, dar sa nu ai pe cineva care sa faca anunturi la megafon spunand ce au de facut pasagerii sau sa nu ai niste afise sau anunturi pe tabele electronice care impanzesc aeroportul, in care sa scrie exact ce ai de facut, este peste puterea mea de intelegere. Sau, de ce nu, sa te anunte aplicatia. Angajatii Lufthansa au avut grija insa sa ne anunte din 10 in 10 minute ca ei pleaca acasa la 23.00 chiar daca era o situatie deosebita in aeroport.

Per total, experienta a fost oribila de la un cap la altul“, conchide pasagerul ghinionist.

2. -imagine fara descriere- (romn-blocat_68044400.PNG)

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Știri Vezi toate articolele
pixel