Cazul a fost adus în atenția publicului de către Facua, o asociație spaniolă de consumatori, care a reclamat comportamentul Vueling la Agenția de Stat pentru Siguranța Aviației (Aesa). În urma investigațiilor, Aesa a stabilit că Vueling a încălcat reglementările naționale și europene privind condițiile de transport în aviația civilă, impunând companiei aeriene o amendă de 28.000 de euro.
Potrivit Facua, refuzul de îmbarcare al pasagerei a fost un act de "discriminare" din partea personalului Vueling.
"Niciun regulament nu interzice în mod expres admiterea pasagerilor în funcție de vestimentația lor, atâta timp cât acest lucru nu contravine ordinii publice", a subliniat asociația de consumatori, conform Il Messaggero.
Deși incidentul s-a petrecut în 2019, sancțiunea aplicată de Aesa împotriva Vueling a fost făcută publică abia acum. De asemenea s-a menționat atitudinea companiei față de standardele de vestimentație ale pasagerilor.
Citat de agenția de presă Efe, un purtător de cuvânt al companiei aeriene a susținut că pasagera a reacționat "agresiv" și că "condițiile de călătorie, care se aplică în mod egal bărbaților și femeilor, stabilesc posibilitatea de a refuza îmbarcarea din motive comportamentale". În momentul respectiv, Vueling a explicat că pasagera s-a prezentat la îmbarcare "în costum de baie".
Facua a criticat dur compania aeriană pentru atitudinea sa, considerând că sancțiunea este o măsură necesară pentru a preveni astfel de comportamente discriminatorii în viitor. Asociația a subliniat că pasagerii nu ar trebui să fie judecați sau discriminați pe baza vestimentației lor, atâta timp cât aceasta nu pune în pericol siguranța sau ordinea publică.
Compania Vueling, cunoscută pentru zborurile sale low-cost, se confruntă acum cu necesitatea de a-și revizui politicile interne pentru a evita astfel de incidente în viitor și pentru a asigura un tratament echitabil pentru toți pasagerii săi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News