Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Fiecare român plătește 3000 de euro, anual, pentru poluarea din București. Suntem locul 1 în Europa
WhatsApp
Octavian Berceanu, fostul șef al Gărzii Naționale de Mediu, avansează o cifră incredibilă: românii plătesc mii de euro anual pentru poluarea din zona Bucureștiului. 
Traficul, o sursă importanta de poluare în București (Foto: arhivă proprie)

Invitat în emisiunea Diaspora în Direct, moderată de jurnalistul Bogdan Bolojan, Berceanu a vorbit despre poluarea din zona Bucureștiului și despre efectele economice pentru fiecare român. 

"Bucureștiul este de departe capitala estică a poluării. Încă o dată, doar din zona de trafic, pentru că până acum niciun primar nu a luat niciun fel de măsură avem locul 2, rușinos în Europa, ca și poluare în centrul sau în zona metropolitană. Uneori suntem pe locul 2 pentru că Bruxelles-ul e pe locul 1 sau Londra sunt pe locul 1. Însă noi suntem pe locul 1 în Europa la banii pe care îi plătește fiecare român pentru poluarea din zona București.

Aproximativ 3024 de euro pe an îi plătește fiecare, îi plătim cu toții, pentru că prejudiciul adus de poluarea din București este de aproape 6 miliarde de euro în fiecare an", spune Octavian Berceanu, fostul comisar al Gărzii Naționale de Mediu.

Vezi și: Harta poluării: Cele mai ”toxice” orașe din România. Octavian Berceanu, fostul șef al Gărzii Naționale de Mediu: ”Românii plătesc pentru poluare”

Ce se poate face în București pentru a se reduce poluarea

 

"V-aș fi întrebat dacă în ultimii 10 ani ați simțit vreo îmbunătățire?", a întrebat Bogdan Bolojan.

"Eu vreau să evaluăm toate mandatele. Ca să reduci poluarea într-un oraș, trebuie să vii cu niște acțiuni. Și nu le inventăm noi, sunt rețete la nivel mondial, la nivel european. Fiecare dintre noi de fapt a mers în alte orașe din Europa și a văzut că nu e așa de poluare. Cu excepția Bruxelles-ului și a Madridului și a Londrei. Dar ce e de făcut? În primul rând trebuie să reduce accesul cu automobile poluante în centru orașul.

E lucru care se învață în liceu în celelalte țări. Nu trebuie să mergi la facultate ca să înveți asta, o înveți de mic copil. Dacă ai redus accesul, de exemplu, pentru mașini care au Euro 4 sau mai puțin de Euro 4, atunci scade și traficul. Dacă scade traficul de mașini poluante, se eliberează un pic traficul și poți să introduci, de exemplu, troleibuze sau autobuze electrice, care nu poluează.

Și atunci, pur și simplu, amprenta de poluare e mult mai scăzută. Dacă ai scăzut viteza, iarăși în centrul orașului, contează foarte mult. Pentru că noi avem, de exemplu, o viteză medie în București la 17 km la oră. Dacă ai adus-o, totuși, la 30 km, reduci traficul din exteriorul Bucureștiului, din zona marginașă Bucureștiului, din orașele satelit, care acum contează la fel de mult cât cartierele din București. Pentru că nu mai faci nicio diferență între Chiașna, Popești Leordeni sau Crângași și Militari. Nu există absolut nicio diferență", spune Berceanu.

Vezi și: VIDEO Mafia gunoaielor, liberă la afaceri la 15 km de sediul Guvernului. Fostul șef al Gărzii de Mediu explică cum e posibil: "La stradă sunt bogații, la margine cei săraci"

Urmărește interviul integral:

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
DC Media Group Audience
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
DCSport.ro
22 iun 2024, 19:57
Știri Vezi toate articolele
Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
pixel