Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Drulă spune că Marcel Ciolacu susține aberații totale: "Autostrada Moldoveni nu are cum să fie gata în 2024"
WhatsApp
Preşedintele USR, Cătălin Drulă, a exclus miercuri ipoteza finalizării lucrărilor la Autostrada Moldovei până în 2024, susţinând că o astfel de estimare reprezintă "o aberaţie totală".

"Lotul 3 din Ploieşti - Buzău, chiar acolo lângă Buzăul domnului Ciolacu, nu are contract. Licitaţia a fost lansată pe 1 iunie 2021, în mandatul meu. Se fac doi ani de când am lansat licitaţia şi nu are contract. Am văzut că a fost domnul Marcel Ciolacu, s-a dus ca Ceauşescu, aşa, pe autostradă şi a dat decret să fie gata. Păi, nu e aşa. Ca să fie gata trebuie nişte contracte semnate, trebuie să faci nişte muncă. Cele două loturi, 1 şi 2, din Ploieşti - Buzău merg foarte prost. Unul dintre ele cred că e la 10% după 8 luni, deci 1% pe lună. Mai sus, unde a câştigat firma domnului Umbrărescu, de la Buzău până la Paşcani, e un termen contractual pentru 2026 şi, după părerea mea, cu greu va putea fi respectat şi pentru 2026. Sper să meargă totul bine, să se alinieze şi să fie totul OK şi să terminăm în cadrul PNRR. Nici vorbă de 2024, adică anul viitor. Astea sunt nişte baliverne. (...) E o aberaţie totală", a declarat Drulă, pentru B1Tv.

Există firmă care să execute lucrările, dar nu are cine să le supervizeze



El a cerut CNAIR să semneze contractele de supervizare, subliniind că în lipsa acestora calitatea lucrărilor la autostradă poate avea de suferit.

"De la Buzău până la Paşcani, deci pe trei sferturi de autostradă, din ce ştiu eu, nu există firma care supraveghează lucrările. Deci, există CNAIR, constructor, iar în contractele astea mai există o firmă, un fel de diriginte de şantier, dar la o scară mare, ca pentru o autostradă, care are echipe multidisciplinare, care se asigură de calitatea a ceea ce se execută. Şi, în mod suspect, CNAIR tergiversează aceste licitaţii, contractele nu sunt semnate, ceea ce înseamnă că ce se pune în operă acolo este certificat tot de nişte domni de pe la regionala CNAIR. Asta nu e bine pentru calitatea lucrărilor, pentru că e bine să avem autostrăzi, (...) dar e bine să fie şi de calitate. Pentru că, dacă acum le facem şi peste doi ani sunt vălurite, (...) nu am făcut nicio treabă", a explicat fostul ministru al Transporturilor.

El a criticat şi ritmul de realizare a altor proiecte de infrastructură precum autostrada Craiova - Lugoj sau centura Târgu Jiu.

"Îl întreb pe domnul Grindeanu: ce se întâmplă cu Craiova - Lugoj, proiectul de autostradă unde îi lăsasem gata de a fi semnat contractul de proiectare. Şi a venit, l-a anulat şi a zis că nu e bine cum l-am făcut eu, dintr-o singură bucată, că ar fi fost un singur proiectant, care făcea de la Craiova până la Lugoj. Trebuie spart în patru, ca să fie nu în trei ani, ci mai puţin. A trecut de atunci un an jumate, de când e ministru, nu avem nici măcar un contract semnat. Dar cu varianta de ocolire, centura Târgu Jiu? Proiect blestemat, început în 2014, când era Ponta deputat de Târgu Jiu, care nu mişcă nimeni în şantierul acela? Am vazut o filmare. Dar cu autostrada A3 Transilvania, cu toate proiectele blocate, fostele sectoare, contracte reziliate de Grindeanu", a mai întrebat Drulă, conform Agerpres. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Știri Vezi toate articolele
pixel