Se pregătește o procedură de infringement împotriva Austriei, din cauza interdicțiilor din Pasul Brenner. Cel care solicită acest lucru, într-o notă oficială, este Ministerul italian al Transporturilor, Matteo Salvini, care a făcut cunoscut că decizia "s-a maturizat astăzi, la finalul reuniunii Consiliului de la Luxemburg".
Italia "și-a expus toate motivele, susținută puternic de Germania și apoi de alte țări precum Cehia, Lituania, România, Olanda și Bulgaria". Reprezentantul Italiei a fost, bineînțeles, Matteo Salvini: "Consiliul ar trebui să ia notă de nesustenabilitatea economică și de mediu a situației de la Pasul Brenner și solicităm Comisiei să intervină în calitate de gardian al tratatelor pentru a restabili dreptul la libera circulație deplină pentru toți cetățenii europeni", a declarat ministrul transporturilor în această dimineață, înainte de reuniune.
După o trecere în Consiliul de Miniștri, Salvini intenționează să activeze articolul 259 din Tfue, care stipulează: "În cazul în care nu se va putea face nimic în acest sens, se va putea face un recurs:
Orice stat membru poate introduce o acțiune în fața Curții de Justiție a Uniunii Europene dacă consideră că un alt stat membru nu și-a îndeplinit o obligație în temeiul tratatelor. Înainte ca un stat membru să introducă o acțiune împotriva unui alt stat membru pe baza unei presupuse încălcări a obligațiilor care îi revin în temeiul tratatelor, trebuie să sesizeze Comisia. Comisia emite un aviz motivat după ce statele în cauză au avut posibilitatea de a-și prezenta observațiile scrise și orale în contradictoriu. În cazul în care Comisia nu și-a emis avizul în termen de trei luni de la depunerea cererii, absența unui aviz nu exclude posibilitatea de a face apel la Curte.
'Or, libera circulație a oamenilor și a bunurilor este valabilă pentru toată lumea, ori tratatele valorează ceva mai puțin pentru unii', a subliniat Salvini. 'Coridorul Brenner nu aparține doar Austriei, Italiei sau Germaniei, ci este esențial pentru întreaga Europă. Avem reguli alese unilateral de Austria care creează zeci și zeci de kilometri de ambuteiaje poluante, mi se pare clar că situația de la pasul Brenner este nesustenabilă', a declarat ministrul în timpul reuniunii de la Luxemburg. 'Toți cei de la masă, indiferent de ideile politice, ne pasă de mediu și credem în lupta împotriva poluării. Cu toate acestea, credem, de asemenea, în respectarea standardelor europene'.
Din partea UE, se confirmă sprijinul pentru linia italiană, comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, vorbind de "măsuri care nu sunt utile, pozitive și durabile". Austria s-a declarat pregătită să se așeze la o masă pentru a găsi o "soluție constructivă". Dar apoi ministrul austriac al transporturilor, Leonore Gewessler, a atacat: "Libertatea de circulație este garantată de tratate, dar nu implică o obligație de a transporta mărfuri pe șosea: avem capacități pe calea ferată, vă rugăm să le folosiți".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News