O companie de transport din România a fost amendată de trei ori pentru infracțiuni legate de condițiile de muncă în transporturi. Unul dintre camioanele sale fusese verificat la stația de taxare de la Isques.
Controlul a fost efectuat de jandarmii din cadrul plutonului motorizat, care au descoperit infracțiunile în timpul unui control la stația de taxare de la Isques. Au fost utilizate datele digitale de la tahograful unui camion românesc. Acest dispozitiv înregistrează timpul de conducere, timpul de odihnă, viteza și distanța parcursă de șofer.
Militarii au constatat că, în perioada 25 noiembrie 2019 - 16 decembrie 2019, cardul nu a fost introdus în tahograf, ci s-a folosit cardul unui alt șofer, care a fost introdus în aparat. Astfel a fost depășită durata călătoriei și nu au fost respectați timpii de pauză.
Nici șoferul și niciun reprezentant al companiei românești de transport nu au venit la tribunalul din Boulogne-sur-Mer. Compania a fost amendată de trei ori, în valoare totală de 10 969 de euro.
Escrocheriile cu mașini sunt vechi în Franța, în rândul românilor, și nu numai. Alți trei cetățeni români au fost condamnați luni, 14 februarie, la închisoare cu suspendare pentru că au vândut la prețuri mari, în zona Dijon, vehicule în stare proastă și cu acte false. Plângerile din partea persoanelor fizice au dus la desființarea rețelei de infractori.
Mașinile, adevărate epave, erau asamblate în grabă și vândute, ulterior, la prețuri mari pe internet. O înșelătorie care a făcut numeroase victime în regiunea Dijon.
Ancheta a început în mai 2020, când jandarmii au descoperit un vehicul incendiat în zona Genlis. Investigațiile au dus la un bărbat român, care înmatriculase între 600 și 700 de vehicule.
Timp de doi ani, brigada de cercetare a Jandarmeriei din Côte-d'Or, care a condus ancheta, descoperit o afacere bine structurată de comercializare a mașinilor, condusă de români.
Românii cumpărau vehicule, în stare foarte proastă, apoi le "machiau" pentru a le vinde cumpărătorilor de pe site-urile online de mașini second-hand, în special Leboncoin. Vehiculele erau revândute la un preț de până la patru ori mai mare decât prețul lor real, cu inspecții tehnice false. Fericiții proprietari însă, foarte curând, erau dezamăgiți de noua lor achiziție.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News