Codin Maticiuc a relatat că, deși călătoria sa către Lisabona cu Wizz Air a fost, de asemenea, marcată de micie evenimente problematice, adevăratele necazuri au început la întoarcerea sa. Compania aeriană nu a putut oferi o aeronavă pentru zborul de întoarcere, fiind nevoită să închirieze una de la o altă companie, SkyUp din Ucraina. Această schimbare neașteptată a ridicat semne de întrebare și a generat anxietate în contextul conflictului militar dintre Ucraina și Rusia.
„Săptămâna trecută am zburat pana la Lisabona. Am avut treabă undeva la o oră de capitala Portugaliei, am cumpărat niște ferme. Nu despre asta vreau sa vă vorbesc însă. Două, am luat, destul de mari. Zbor direct către Lisabona nu avem decât cu Wizz Air. Câteva milioane am dat dar chiar nu vreau sa vorbesc despre asta.
La dus a fost cum a fost, am zburat aproape 5 ore neîntrerupt în niște scaune care nu se lasă pe spate nici zece grade ca să intre mai multe locuri în același avion. La drumul de întors însă Wizz Air nu a avut aeronavă și a trebuit să închirieze de la alții ca să-și țină cursa. Când am ajuns la avion altă surpriză, compania de la care luaseră avionul? Una ucraineană, SkyUp. Really?!? Cum să stau liniștit într-un avion ucrainean pe timp de război cu rușii??”, scrie acesta pe Facebook.
Însă, surprizele nu s-au oprit aici. La bordul aeronavei SkyUp, Maticiuc a fost șocat să descopere sloganul "The power of freedom" și promovarea unui ONG care strângea bani pentru ucraineni, ceea ce a fost interpretat de el ca o încercare de a-și asuma un profil pro-ucrainean în timpul crizei din regiune. Această asociere a stârnit anxietate în rândul pasagerilor, inclusiv a lui Maticiuc.
„Mai mult decât atât: pe avion scria mare "The power of freedom" si era menționat la fel de mare și un ONG care strânge bani pentru ucraineni UNITED24. Perfect sa fim dați exemplu și să prindem știrile internaționale. Stați așa că se înrăutățește treaba. Noi aveam locurile 1E, 1F și 1D dar avionul pe partea noastră începea cumva de la rândul 2 așa că am fost relocați la ieșirea de urgență, pe la mijlocul aeronavei.
La instructaj, eu care am stat la geam am fost învățat cum să deschid nenorocita de ușă de urgență în caz de prăbușire. După vreo trei ore de zbor, mari turbulente! Avionul făcea urât, goluri de aer, afară noapte, ce sa mai? Superb! Începuseră să mă treacă toate sudorile, mi-am strâns centura la maxim și strângeam brațele scaunului. Atunci am simțit o mana pe umăr. Era al pasagerului din spate. M-am întors cu o față crispata și am descoperit un domn la fel de îngrozit. Mi-a șoptit: "contăm pe dumneavoastră, domnule!" Nu, nu, nuuuu! Păi ce, mai știam eu ce mi-a zis tipa aia îmbrăcată în portocaliu?!! NUUU! Treci domnle' tu și contez eu pe tine!!!”, mai scrie pe Facebook.
După întoarcerea sa, Codin Maticiuc a făcut publică experiența sa neplăcută pe rețelele de socializare, exprimându-și frustrarea și dezamăgirea față de experiența oferită de Wizz Air.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News