Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Ciolacu: Prețul la carburanți nu mai crește, ci a scăzut
WhatsApp
Marcel Ciolacu susține că prețul la carburanți "nu mai crește", ba chiar se observă o tendința de scădere. 

Important este că acum avem un preț stabil, care nu mai crește, dimpotrivă, a scăzut, spune Marcel Ciolacu despre prețurile la carburanți. El afirmă că liderii coaliției de guvernare vor discuta miercuri efectele măsurii luată de Executiv.

„Am venit cu acești 5 lei la 10 litri, este o măsură discutată, am avut fiecare opinii, am zis să vedem cum funcționează și apoi ne întâlnim, cred că miercuri, din nou în coaliție și vom discuta asupra efectelor”, a spus Marcel Ciolacu.

Liderul PSD a reamintit că România are al doilea cel mai mic preț din Europa la carburanți și a precizat că „este important și trendul, dacă ne menținem în trend și nu mai crește prețul”.

„Am văzut că SUA și Franța sunt mai comuniști decât mine, vor plafonarea la țiței. Poate unii au voie să fie comuniști, eu nu”, a arătat liderul PSD.

El precizează că acciza nu poate fi micșorată, deoarece România se situează la minimum agreat de către Comisia Europeană.

„Important este că acum avem un preț stabil, care nu mai crește, dimpotrivă, a scăzut. Haideți să vedem și să rămânem în această zonă”, a adăugat Ciolacu.

Guvernul ar putea introduce o altă măsură care să reducă efectiv prețul carburanților

 

Coaliţia de la guvernare va analiza în următoarea perioadă dacă este cazul să vină cu o altă măsură care să reducă efectiv preţul carburanţilor, dacă acea compensare de 50 de bani nu are impactul aşteptat, a afirmat ministrul Economiei, Florin Spătaru, într-un interviu acordat AGERPRES.

Reducerea taxelor încasate de stat nu va duce la ieftinirea carburanţilor, mai spune Spătaru, amintind că PSD a propus plafonarea tarifelor de la pompă.

Totodată, ministerul pregăteşte o schemă de ajutor de stat pentru industria prelucrătoare, atât pentru investiţii noi, cât şi pentru extinderea celei existente, potrivit oficialului guvernamental. Aceasta în contextul în care există interes din partea mai multor companii de a-şi reloca producţia în România, inclusiv din Rusia, Ucraina şi Belarus.

El a mai vorbit, în interviu, despre planurile de relansare a industriei de apărare, despre cum poate România deveni producătoare de semiconductori, dar şi când va începe construcţia primei fabrici de baterii pentru vehiculele electrice din ţara noastră.

Iată ce spune ministrul despre compensarea prețului la carburanți, în interviul acordat Agerpres.

Cum s-a ajuns la compensarea preţului carburanţilor cu 50 de bani?

Florin Spătaru: După cum ştiţi, Partidul Social Democrat a venit cu propunerea plafonării. În coaliţie s-a discutat această variantă ca o primă măsură pentru a putea să contracarăm această creştere a preţurilor.

Suma exactă a fost propusă sau a venit în urma consultărilor şi a estimărilor bugetare făcute de către cei care se ocupă în mod direct de acest demers, dar este o măsură pe trei luni, urmând să evaluăm care este impactul pe care îl are asupra preţului combustibililor.

Urmează ca, după cele trei luni sau în cursul celor trei luni, să vedem dacă este o măsură bună sau ar urma să venim cu o măsură, să zicem, care să ducă efectiv la scăderea preţurilor la pompă.

Deci credeţi că 50 de bani nu ajută suficient?

Florin Spătaru: Cei 50 bani bineînţeles că vor diminua preţul la pompă, cel puţin în primele zile. Rămâne de văzut dacă acest impact va continua, se va regăsi şi pe parcursul celor trei luni de zile, urmând ca după aceea să se ia o măsură în coaliţie în acest sens.

Ar fi fost mai bună o plafonare?

Florin Spătaru: După cum ştiţi, Partidul Social Democrat a susţinut varianta plafonării. Acum, decizia luată în coaliţie, din punctul meu de vedere, este o decizie temporară. Se va vedea dacă a fost o decizie bună sau nu. Urmează ca, bineînţeles, celelalte propuneri care au venit din partea Partidului Social Democrat să fie rediscutate.

S-a pus şi problema unei reduceri de taxe?

Florin Spătaru: Din analiza pe care am făcut-o, realizată şi la nivelul celorlalte ţări din Uniunea Europeană, reducerea taxelor nu a dus la o scădere efectivă a preţului la pompă. Mai mult decât atât, accizele care sunt aplicate în acest moment în România sunt la nivel minimal şi atunci scăderea accizei ar fi dus România într-o situaţie de infringement. De aceea decizia partidelor din coaliţie a fost să nu ne ducem către reducerea taxelor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
DC Media Group Audience
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Politică Vezi toate articolele
Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
pixel