Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Cea mai mare platformă de rezervări hoteliere, acuzată de practici înșelătoare: Consumatorii sunt ”manipulați” de reduceri false și prețuri incomplete
WhatsApp
Booking.com, cea mai mare platformă de rezervări hoteliere, este acuzată că își induce clienții în eroare prin afișarea unor reduceri false și prețuri incorecte. 
Foto: ILUSTRATIV / Sursa: freepik.com

Publicitate

Site-urile de rezervări online pentru hoteluri, precum Booking.com și Agoda.com, ambele parte a companiei Booking, sunt în centrul atenției pentru practicile lor comerciale discutabile, conform Asociației Olandeze a Consumatorilor.

Booking.com este acuzat de practici comerciale înșelătoare încă din 2020

 

Asociația a evidențiat că aceste platforme continuă să inducă în eroare consumatorii prin afișarea unor reduceri false, prezentarea de prețuri incomplete și exercitarea unei presiuni nejustificate asupra utilizatorilor, sugerând o lipsă de disponibilitate care nu corespunde realității, scrie The Brussels Times. 

Sandra Molenaar, directorul Asociației Consumatorilor, a subliniat că practicile de marketing ale acestor site-uri sunt concepute pentru a determina consumatorii să creadă că au găsit oferte avantajoase, împingându-i să ia decizii în grabă. Cu toate acestea, aceștia sunt adesea înșelați de tactici manipulative și de informații incomplete sau inexacte.

Una dintre principalele probleme semnalate este prezentarea prețurilor fără includerea taxelor și tarifelor de serviciu, ceea ce contravine regulilor stabilite. De asemenea, Booking.com este acuzată că folosește tactici de presiune, prezentând camere și unități de cazare care nu sunt întotdeauna disponibile, ceea ce poate induce în eroare utilizatorii în ceea ce privește disponibilitatea reală a opțiunilor de cazare.

Pe de altă parte, platforma Agoda.com este criticată pentru afișarea unei cantități mai mici de camere disponibile decât există în realitate, iar garanția de preț cel mai mic pare să fie însoțită de condiții neclare sau ascunse.

Aceste constatări vin în contextul în care Booking.com și concurentul său, Expedia, au fost anterior investigați de către autoritățile europene pentru practici comerciale înșelătoare și reduceri false. În urma investigațiilor din 2020, s-au făcut promisiuni de îmbunătățiri, dar, potrivit Asociației Consumatorilor, Booking.com nu a reușit să se conformeze în totalitate acestor angajamente.

În acest sens, Comisia Europeană a desemnat Booking.com ca "gardian" conform Legii piețelor digitale, acordându-i un termen de șase luni pentru a corecta aceste deficiențe și pentru a asigura transparența și echitatea în practicile comerciale online.

----------------------------------------------------------

Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp atunci când apare o știre importantă, puteți intra pe unul din grupurile de dedicate cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următoarele linkuri:

-> https://chat.whatsapp.com/JJePx9Ood2XAgm8wytbimH

-> https://chat.whatsapp.com/J6n4XX2nQLL0yuoailBGk6

-> https://chat.whatsapp.com/Jb6xHKTjTdhIGOmUrCk0qy

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Internațional Vezi toate articolele
pixel