Publicitate
Autostrada Transilvania pare să "poarte" un blestem. Proiectul a fost demarat în 2003, cu firma Bechtel, iar la aproape 20 de ani de la acel moment, lucrările au evoluat doar pe zona în care se află constructorul român UMB, care se luptă cu alunecările de teren și de asemenea, într-o zonă atipică pentru dealurile Transilvaniei, o zonă "netedă", fără zone de relief abrupt, acolo unde lucrează turcii de la Nurol. Pe zona din apropierea municipiului Oradea, există de asemenea un blocaj, în urma unei neînțelegeri între CNAIR și firma românească Trameco.
Cătălin Drulă atrage atenția asupra unui tronson de 40 de kilometri din aceeasi autostradă "Transilvania", care nici până în acest moment nu are un constructor desemnat. Drulă, fost ministru al Transporturilor dă vina pe Sorin Grindeanu și PSD care nu reușește să respecte termenele impuse și sa atribuie contractul
"Blocaj total pe cel mai greu tronson din Autostrada A3 Transilvania În 2003 PSD Năstase-Mitrea a centrat primul contract de lucrări pe Autostrada Transilvania Brașov-Borș. Aproape 20 de ani mai târziu, PSD Ciolacu-Grindeanu sunt la preluare cu aceleași întârzieri, blocaje și scuze cu care ne-au obișnuit în tot acest timp. Discutăm despre un sector de 40km între Zalău și limita județelor Sălaj/Bihor, ce include și tunelul Meseș de aproape 3km ce traversează Carpații Occidentali în apropiere de Zalău. Proiectul evaluat la peste 4 miliarde de lei a fost licitat pe final de 2020, iar în 2021 s-au înscris în cursă nu mai puțin de 12 constructori. Rămăsese pentru Grindeanu să califice primii 6 concurenți în etapa finală, să selecteze câștigătorul și să semneze contractul de lucrări. Zis și… nefăcut," este mesajul transmis de Cătalin Drulă.
Tronsonul din autostrada Transilvania dintre Nușfalău și Poarta Sălajului este una cu precalificare din cauza complexității proiectului care cuprinde și un tunel lung de 3 kilometri: pentru început poate depune ofertă orice firmă , iar Guvernul României, prin CNAIR, urmează să selecteze doar șase dintre constructori, pentru ca în urma evaluărilor sa fie desemnat un constructor. Din păcate, Ministerul Transporturilor nu a fost în stare să încheie licitația, să desemneze un constructor, iar lucrările să poată demara.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News