Accidentele cu așa zise "microbuze" de 8+1 persoane sunt tot mai dese, iar tragedia din Ungaria în care toți pasagerii și-au pierdut viața este poate cea mai cunoscută.
În ultima perioadă, nu există zi fără un astfel de accidente, unele minore altele mai grave, iar oganizația AEBS atrage atenția autorităților europene că este momentul modificării legislației:
Legea Europeana a transportului internațional de calatori reglementează foarte strict acest domeniu. Dar cu toate ca avem aceasta lege, 90 la suta din Transportatorii de persoane români au găsit o portiță în lege, prin care pot lejer sa efectueze transport internațional, fără nici o licență, fără asigurări pentru călători, fără chitanță sau bilet de drum si fără sa plătească impozite.
Ambele Regulamente CE nr 2121/98 si CEE nr. 684/92 sunt DISCRIMINATORII, pentru ca ele vorbesc doar de Transportul internațional de persoane cu mașini mai mari de 10 locuri.
Este inacceptabil ca Legiuitorul să vină și să facă o lege ce împarte un domeniu în doua modele. Transportator licențiat (obligatoriu mașini cu minim 10 locuri) si Transportator nelicențiat cu maxim 9 locuri. Cel cu licența trebuie sa aibe o garanție de 9.000 euro pentru fiecare mașină, trebuie sa aibă asigurare de pasager și multe altele, iar cel fără licența, nici măcar impozit nu trebuie sa plătească pentru că poate scăpa necontrolat pe tot traseul european.
Organizatia AEBS face un apel către toți cei care pot schimba ceva în această chestiune, pentru a lua atitudine și a rezolva o problemă ce duce la pierderi de vieți omenești.
Gândiți-vă bine: „Viața are prioritate și stă in mâinile noastre", avertizează reprezentanții AEBS.org.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News