Stadiul lucrărilor a ajuns la aproape 90%, iar constructorul turc începe să dezafecteze drumurile tehnologice pe care le-a folosit pentru construirea autostrăzii. Cel mai probabil undeva în vară turcii de la Alsim Alarko vor termina lotul curpins între Autostrada Soarelui (A2) și Drumul Național 6 (DN6).
"Pe autostrada de centură a capitalei (A0), sectorul Sud, lotul 1, constructorul turc Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret AS a început lucrările de dezafectare a drumului provizoriu, operaţiune tehnică, necesară pentru continuarea lucrărilor la Nodul Rutier DN 4, mai exact a bretelelor G şi H, după deschiderea circulaţiei pe pasajul de pe DN 4 peste autostrada A0. Astfel, vor fi decopertate toate straturile aşternute până la fundaţia din balast şi executarea, atât a straturilor de balast stabilizat, cât şi a următoarelor straturi asfaltice pentru bretelele G şi H, lucrări în conformitate cu Proiectul Tehnic avizat de CNAIR şi Inginer", arată CNAIR.
Astfel, după terminarea lotului 1, va mai lipsi de o porțiune de doar 18 kilometri care să completeze inelul de sud al autostrăzii de Centură, între A2 și A1. Grecii de la Aktor se ocupă de realizarea acestui lot care devine crucial pentru infrastructura României. În acest moment, conform informațiilor publice, grecii ar fi ajuns la un stadiu de aproximativ 60% al lotului care face legătura cu A1, iar finalizarea lucrării s-ar putea face abia la final de an, cu o mobilizare foarte bună din partea constructorului. Au existat de-a lungul timpului mai multe promisiuni din partea constructorului grec despre finalizarea la termen a lotului 3 sud din A0, care însă nu au fost îndeplinite. Recent, se vorbea despre faptul că firma ar fi realizat un program care să includă chiar și ture de noapte pentru recuperarea întârzierilor și pentru ca lucrarea să fie terminată măcar până la finalul anului.
Odată cu finalizarea inelului sudic al A0, se va putea circula de la Pitești la Constanța doar pe autostradă. În maximum doi ani ar urma să fie finalizate și ultimele două loturi rămase neterminate din drumul expres care leagă Craiova de Pitesti, astfel că din acel moment se va putea circula continuu, doar pe drumuri de mare viteză între Craiova și Constanța, așadar pe o distanța de aproximativ 470 de kilometri.
O altă secțiune importantă care în acest moment se află în execuție este porțiunea din A1 de pe Valea Oltului. Odată terminată și această secțiune de drum de mare viteză, care ar putea fi gata pe hârtie în 2028, dar realist prin 2030, se va putea străbate întreaga Românie între Arad și Constanța doar pe autostradă. Pentru celebrul " tunel al urșilor" acolo unde lipsesc aproximativ 10 kilometri din A1, firma românească UMB este pe cale să intre în teren, iar lucrarea va fi terminată în aproximativ doi ani.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News