„Suntem 11 romani veniti din Dubai care aveam zbor spre Cluj și nu am fost lăsați să ne îmbarcăm, pentru că nu aveam test Covid. Cei de la Turkish au zis ca Aeroportul Cluj le-a transmis că nu ne pot îmbarca fără test. Avionul a plecat fără noi”, a relatat un pasager pentru Știri de Cluj.
Clujenii au venit cu escală din Dubai.
Conform deciziilor Guvernului din 4 februarie se aplică obligativitatea testului COVID la îmbarcare numai din 12 februarie. Până atunci, toți cei care vin din țări aflate pe lista galbenă sunt plasați în carantină la domiciliu.
Din 12 februarie, cele două măsuri vor funcționa în paralel: testul PCR COVID va permite îmbarcarea în avion, iar la aterizare se va emite decizia de carantinare.
Nu este clar de unde provine eroarea gravă, care a făcut ca cei 11 clujeni să fie lăsați la Istanbul.
Reprezentanții Aeroportului Cluj susțin că nu ei decid cine se urcă în avioane, aceasta fiind hotărârea companiei aeriene.
Turcia solicită test PCR celor care vin din Dubai.
„A fost o eroare a agentului de handeling, care reprezenta Turkish Airlines. Într-adevăr abia din 12 februarie sunt aplicabile anumite măsuri pentru țări de conexiune. Turkish Airlines le asigură cazare și mâine pasagerii vor sosi la Cluj, din București. Această eroare a companiei a fost corectată către toate stațiile lor. Îi rugăm pe pasageri să se informeze înainte de zbor pentru că sunt modificări foarte dese în ceea ce privește situația din anumite țări.
Din Turcia nici după 12 februarie nu vr trebui să aibă test PCR, dar din anumite țări de conexiune, da“, a declarat, la Antena 3, directorul Aeroportului Cluj.
Acesta a explicat că au mai fost unele incidente pentru că nu se respectau recomandările. De exemplu la un avion cu destinația Franța, din Cluj, în urmă cu o săptămână, nu au fost îmbarcați vreo 20 de pasageri pentru că teste PCR nu erau traduse și în limba engleză, iar alții nu le aveau, iar reglementările nu permiteau îmbarcarea lor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News