Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Zbor întârziat sau anulat? Aveți dreptul să fiți despăgubiți: Ghid pas cu pas pentru a vă recupera banii
WhatsApp
Zborul în timpul sezonului de vârf al vacanțelor a fost întotdeauna o provocare. Numărul mare de pasageri și furtunile de vară pot copleși rapid operațiunile unei companii aeriene. Acest lucru a fost agravat în această vară de lipsa de piloți și de alți lucrători. Dacă vă confruntați cu anularea sau întârzierea unui zbor planificat, trebuie să știți că aveți dreptul să fiți despăgubiți. Iată un ghid pas cu pas pentru a vă recupera banii.
Grevă astăzi pe aeroporturile din Italia: peste 600 de zboruri anulate și aproximativ 100.000 de călători afectați

În timp ce haosul și cozile continuă să afecteze majoritatea aeroporturilor europene, unii pasageri devin nervoși. Căutările pentru "zbor anulat" au crescut vertiginos cu 163% în Marea Britanie, în luna iunie, călătorii încercând să afle care este cea mai bună cale de acțiune. Căutările pentru "despăgubiri zbor anulat" au crescut, de asemenea, cu 137%, a arătat cercetarea realizată de Our Woven Journey - un blog de călătorie pentru familii.

În contextul în care poveștile de groază legate de călătorii se înmulțesc pe tot continentul, tot mai mulți oameni se gândesc să își anuleze planurile de vacanță. Dar gândiți-vă de două ori înainte de a anula, au avertizat experții: dacă renunțați la călătorie, probabil că va trebui să plătiți. 

De asemenea, aveți mult mai multe drepturi decât ați putea crede în cazul în care compania aeriană vă anulează zborul, ceea ce înseamnă că ar fi mai bine să așteptați și să vedeți ce se întâmplă. 

Iată ce trebuie să faceți dacă aveți zboruri rezervate în această vară și cum să vă recuperați banii în cazul în care călătoria este anulată sau întârziată. 

Dacă v-ați rezervat deja planuri de călătorie, probabil că este mai bine să le păstrați - deși depinde de compania aeriană cu care zburați.

Dacă este posibil, NU anulați călătoria! Puteți să suportați anumite costuri

 

Asociația de turism din Marea Britanie (ABTA) a îndemnat potențialii călători să nu-și anuleze zborurile.

"Deși este cu adevărat dezamăgitor dacă suferiți o întârziere sau o anulare, aveți drepturi, inclusiv pentru un zbor de înlocuire sau o rambursare, plus o compensație semnificativă în majoritatea cazurilor când zborurile sunt anulate cu mai puțin de 14 zile înainte de plecare", a declarat un purtător de cuvânt al ABTA.

"Dacă vă gândiți să vă anulați în avans sau să vă amânați călătoria, asigurați-vă că verificați termenii și condițiile rezervării înainte de a face acest lucru, deoarece este posibil să suportați anumite costuri."

Majoritatea companiilor aeriene vor percepe o taxă de anulare considerabilă dacă vă anulați zborul, cu excepția cazului în care ați achiziționat o opțiune rambursabilă

Cu toate acestea, dacă decideți că doriți să anulați, fiți cu ochii pe termene - furnizorii pot oferi o rambursare parțială înainte de o anumită dată. Nu vreți să ratați acest termen limită.

Ce trebuie să fac dacă zborul meu este anulat?

 

În cazul în care zborul dumneavoastră este anulat, aveți dreptul de a alege între rambursare, redirecționare sau retur. Dacă alegeți una dintre aceste trei opțiuni, nu mai aveți dreptul la celelalte două.

Compania aeriană este obligată să încerce să vă ducă la destinație cât mai repede posibil, chiar dacă acest lucru presupune să călătoriți cu un alt transportator. 

În timpul haosului actual din timpul verii, este posibil ca linia aeriană să nu fie în măsură să se ofere să vă redirecționeze sau să vă ofere un retur în condiții de transport comparabile în cel mai scurt timp. În acest caz, aceasta trebuie să vă ramburseze costul zborului.

În cazul în care compania aeriană nu vă oferă posibilitatea de a vă reprograma biletul, dar vă cumpărați un alt bilet pentru a vă întoarce acasă în condiții de transport comparabile, aceasta trebuie să vă restituie diferența de preț dintre biletul inițial și costul noului bilet.

Aveți în continuare dreptul de a alege dacă anularea are loc după ce aeronava a decolat, dar a fost forțată să se întoarcă la aeroportul de plecare.

În cazul în care acceptați redirecționarea, aceasta nu mai este considerată o anulare, ci o întârziere. Nu uitați că puteți alege data, nu sunteți obligat să luați cea mai apropiată călătorie posibilă. 

De asemenea, companiile aeriene sunt obligate să vă ofere posibilitatea de a alege, atunci când vă rambursează, între bani sau un voucher.

 

Ce se întâmplă dacă zborul meu are întârziere?

 

Aveți drepturi ușor diferite în cazul în care zborul dumneavoastră întârzie, iar unele dintre acestea depind de durata întârzierii și de distanța călătoriei. 

Aveți dreptul la asistență atunci când întârzierea este de cel puțin două ore la plecare și la rambursare și la un zbor de întoarcere atunci când întârzierea este de cel puțin cinci ore.

În cazul în care zborul dumneavoastră are o întârziere la plecare de două ore pentru călătorii cu o lungime mai mică de 1.500 km, de trei ore pentru zboruri între 1.500 și 3.000 km sau de patru ore pentru orice alt zbor, atunci aveți dreptul la asistență suplimentară. 

Compania aeriană trebuie să vă ofere mese, băuturi răcoritoare, cazare și transferuri la cazare, dacă este necesar. De asemenea, aveți dreptul la apeluri telefonice, e-mailuri sau faxuri gratuite.

Dacă trebuie să plătiți pentru oricare dintre acestea, compania aeriană ar trebui să vă ramburseze - nu uitați să păstrați chitanțele.

Ce pot face dacă zborul meu este suprarezervat?

 

Dacă vi se refuză îmbarcarea pentru că zborul dumneavoastră a fost suprarezervat, aveți câteva opțiuni. 

Dacă v-ați prezentat la timp și aveați un bilet valabil, dar vi s-a refuzat îmbarcarea pentru că zborul a fost suprarezervat sau din motive operaționale, aveți dreptul la compensații și asistență din partea companiei aeriene. 

De asemenea, aveți posibilitatea de a alege între rambursare, redirecționare sau reprogramare pentru un zbor ulterior - la fel ca în cazul în care zborul este anulat. 

Pot obține o compensație dacă zborul meu este anulat?

 

Dacă zborul dumneavoastră este anulat cu mai puțin de 14 zile înainte de data programată a plecării, ați putea avea dreptul la despăgubiri. 

Aceasta se ridică la 250 de euro de persoană pentru zboruri de 1 500 km sau mai puțin și la 400 de euro pentru zboruri între 1 500 și 3 500 km. Pentru toate zborurile mai lungi de 3500 km, suma este de 600 de euro.

Aceasta înseamnă, de asemenea, că dacă cu două săptămâni înainte de călătorie nu primiți o notificare prin care să vi se spună că aceasta a fost anulată, șansele ca zborul să decoleze sunt mai mari. 

De asemenea, ați putea avea dreptul la despăgubiri dacă ajungeți la destinație cu o întârziere mai mare de trei ore. Ca și în cazul anulărilor, suma depinde de distanța zborului. 

Pentru ce zboruri pot primi despăgubiri?

 

Dacă sunteți protejat de reglementările UE depinde de o serie de factori, dar s-ar putea să nu fie atât de clar pe cât credeți.

Regulamentele UE se aplică atunci când:

* Zborul dumneavoastră se află în UE, indiferent de compania aeriană care îl operează.

* Zborul dumneavoastră sosește în UE din afara UE și este operat de o companie aeriană din UE.

* Zborul dumneavoastră pleacă din UE, indiferent de compania aeriană care îl operează.

Pentru ca orice plângere sau reclamație să aibă succes, este esențial să nu fi fost vina dumneavoastră că nu ați putut urca în avion. Asigurați-vă că ajungeți cu cel puțin 45 de minute înainte de ora de plecare și că aveți un bilet valabil și o rezervare confirmată. 

Există excepții la rambursarea și compensarea zborurilor?

 

În cazul unui eveniment "vis major", companiile aeriene au dreptul de a nu plăti compensațiile menționate pentru anulare și întârziere. Dar ar trebui totuși să vă ofere asistență, cum ar fi cazarea sau reprogramarea.

Cele mai cunoscute circumstanțe "vis major" sau circumstanțe extraordinare sunt condițiile meteorologice nefavorabile, dar acestea pot fi și decizii de gestionare a traficului sau riscuri de securitate. Cu toate acestea, compania aeriană trebuie să dovedească faptul că întârzierea sau anularea a fost legată de aceste circumstanțe extraordinare și că nu ar fi putut fi evitată. 

 

------------------------------------------

Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp atunci când apare o știre importantă, puteți intra pe unul din grupurile de dedicate cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următoarele linkuri:

-> https://chat.whatsapp.com/JJePx9Ood2XAgm8wytbimH 

-> https://chat.whatsapp.com/J6n4XX2nQLL0yuoailBGk6 

-> https://chat.whatsapp.com/Jb6xHKTjTdhIGOmUrCk0qy 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
DC Media Group Audience
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Știri Vezi toate articolele
Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
pixel