Românii din Diaspora au la dispoziție aproape trei zile pentru a-și exercita dreptul de a vota pentru președintele României. Astfel, cei de peste granițe care au rezidență în alte state, au putut să se înscrie în registrul electoral pe website-ul pus la dispoziție de AEP (Autoritatea Electorală Permanentă) pentru a vota la secția de votare, pe listele permanente până pe data de 11 septembrie.
Cei care nu s-au înscris vor putea vota pe liste suplimentare. Dacă v-ați înscris în registrul electoral și ați declarat că vreți să votați într-un anumit oraș, dar din orice motiv nu mai uteți vota acolo, vă puteți prezenta la vot în orice secție pe listele suplimentare.
Votarea în străinătate se va desfășura pe parcursul a trei zile. Programul este următorul:
În ziua scrutinului românii care votează în Diaspora trebuie să prezinte unul din următoarele acte de identitate: cartea de identitate, cartea electronică de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate ori paşaportul diplomatic, paşaportul diplomatic electronic, paşaportul de serviciu, paşaportul de serviciu electronic, paşaportul simplu, paşaportul simplu electronic, paşaportul simplu temporar, titlul de călătorie, iar, în cazul elevilor din şcolile militare, carnetul de serviciu militar, valabile în ziua votării.
Lista celor 835 de secții de votare din străinătate aprobate de AEP în vederea alegerilor prezidențiale din acest an O PUTEȚI CONSULTA AICI.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News