Publicitate
Ministerul Mediului a dat undă verde acestui proiect, subliniind că cerințele vizează nu doar protecția mediului natural – terestru, marin și agricol –, ci și aspecte detaliate legate de planificarea lucrărilor, organizarea șantierului, gestionarea materialelor, aprovizionarea, zgomotul și vibrațiile.
Aceste condiții trebuie respectate în special la prezentarea proiectului executiv.
Ministrul Infrastructurii și Transporturilor, Matteo Salvini, și-a exprimat satisfacția și a declarat că „Italia poate privi spre viitor.” Salvini a menționat că acest pod nu este „podul lui Salvini”, ci reprezintă o schimbare majoră de perspectivă.
Înainte de anunțul oficial, ministrul a ironizat criticii proiectului:
„Să vedem dacă peștișorii, algele și păsările permit Italiei să facă ce au reușit chinezii, japonezii, coreenii și americanii, care construiesc poduri în toată lumea fără prea multe griji din partea algelor și peștilor.”
Controversele nu au lipsit în ultimele zile. Institutul Național de Geofizică și Vulcanologie (INGV) nu a dat încă undă verde din cauza riscului seismic, iar Angelo Bonelli, liderul Alianței Verzi și de Stânga, a acuzat un „blitz rușinos” al ministrului Mediului, Gilberto Pichetto Fratin, care ar fi numit 12 noi membri în comisie, majoritatea afiliați politic la Fratelli d'Italia.
De asemenea, CGIL, prin secretarul Pino Gesmundo, a avertizat asupra pericolului autorizării unei lucrări fără certificările necesare și a cerut premierului Giorgia Meloni să clarifice intențiile guvernului cu privire la construcția pe zone seismice, interzisă de o circulară a Protecției Civile.
Senatorul sicilian și comisarul regional al Ligii, Nino Germanà, a răspuns criticilor CGIL, susținând că sindicatul nu înțelege suficient procesul acestor proiecte. Și Legambiente, prin președintele Stefano Ciafani, a cerut transparență, subliniind că proiectul încă nu este pe deplin conturat și ar putea atrage investiții de 13 miliarde de euro, conform legii bugetului de anul trecut. Ciafani a adăugat că acești bani ar putea fi folosiți mai eficient pentru alte proiecte.
Podul peste strâmtoarea Messina, un proiect ambițios menit să lege Sicilia de Italia continentală, ar trebui să aibă o lungime totală de aproximativ 3,2 kilometri (3.200 de metri). Designul propus include un pod suspendat, ceea ce ar face din acesta unul dintre cele mai lungi poduri suspendate din lume. Proiectul a fost discutat de-a lungul anilor și a cunoscut mai multe revizuiri, însă planurile generale indică această lungime pentru a traversa eficient distanța dintre orașul Messina din Sicilia și regiunea Calabria din sudul Italiei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News