Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Un drum spectaculos din Apuseni va fi modernizat. Investiție de 27 de milioane de euro 
WhatsApp
Drumul judeţean DJ 750 C, care facilitează legătura dintre regiunea Nord-Vest, Munţii Apuseni şi regiunea centrală Zona Târnavelor a judeţului Alba, va fi modernizat.
Un drum spectaculos din Apuseni va fi modernizat. Investiție de 27 de milioane de euro. Sursa foto: google maps/Voicu Radu

Drumul judeţean DJ 750 C începe din localitatea Sălciua de Sus, traversează Arieşul, străbate culmile Munţilor Trascăului și coboară până în regiunea colinară a culoarului Mureşului. Pe o lungime de circa 15 kilometri, între Ponor și Râmeț, coincide cu Transalpina de Apuseni.

Din comuna Râmeţ, coboară pe o lungime de 6 kilometri până în Valea Mănăstirii, de unde este asfaltat până în Teiuş, la intersecţia cu DN1.

Drumul a fost împărțit în două tronsoane:

Tronson 1: km 0+000 – km 0+600: îmbrăcăminte asfaltică; km 0+600 – km 15+000: pietruit sau drum de pământ;

Tronson 2: km 27+500 – km 35+530: pietruit sau drum de pământ; km 35+530 – km 53+760: îmbrăcăminte asfaltică

Tronsonul 1 (km 0+000 – km 15+000) este asfaltat pe o lungime de circa 600 de metri în intravilanul localităţii Sălciua de Sus şi împietruit pe restul lungimii, până la intersecţia cu DJ 107 I. Acesta traversează râul Arieş la km 0+600 prin intermediul unui pod de beton care a suferit reparaţii capitale în 2012. Platforma drumului are o lăţime de 4 – 5 metri, cu parte carosabilă de circa 3,5 – 4 metri şi acostamente variabile de 0 – 0,5 metri.

Podul a suferit reparaţii capitale în 2012, iar de la aceste reparaţii până în prezent au fost executate doar lucrări minore de întreţinere curentă şi periodică, scrie adevarul.ro.

 

Proiectul presupune reabilitarea drumului pe o lungime de 38,09 km

 

Tronsonul 2 (km 27+500 – km 53+760) are o structura rutieră realizată din pământ sau pământ în amestec cu piatră pe o lungime de cca. 6 km, respectiv coborârea din intravilanul localităţii Râmeţ (intersecţia cu DJ 107 I) până în Valea Mănăstirii. Pe acest sector traseul este unul sinuos, cu curbe care nu au elementele geometrice corespunzătoare (lăţimi, supralărgiri, pante transversale, etc.). 

Pe restul lungimii traseul alternează între porţiuni cu aliniamente şi curbe, iar structura rutieră este realizată din îmbrăcăminte asfaltică. Tronsonul cuprins între km 35-53 şi km 48+50 a fost reabilitat şi modernizat în cadrul unor investiţii din perioada 2007 – 2010.

Potrivit indicatorilor tehnico-economici, valoarea totală a investiției este estimată la 139.324.607,01 lei, fără TVA, respectiv circa 27 de milioane de euro. Lungimea totală a drumului propus spre reabilitare și modernizare este de 38,09 km, din care 14,1 km pe tronsonul 1 și 24 de km pe tronsonul 2.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Economie Vezi toate articolele
pixel