Drumul judeţean DJ 750 C începe din localitatea Sălciua de Sus, traversează Arieşul, străbate culmile Munţilor Trascăului și coboară până în regiunea colinară a culoarului Mureşului. Pe o lungime de circa 15 kilometri, între Ponor și Râmeț, coincide cu Transalpina de Apuseni.
Din comuna Râmeţ, coboară pe o lungime de 6 kilometri până în Valea Mănăstirii, de unde este asfaltat până în Teiuş, la intersecţia cu DN1.
Drumul a fost împărțit în două tronsoane:
Tronson 1: km 0+000 – km 0+600: îmbrăcăminte asfaltică; km 0+600 – km 15+000: pietruit sau drum de pământ;
Tronson 2: km 27+500 – km 35+530: pietruit sau drum de pământ; km 35+530 – km 53+760: îmbrăcăminte asfaltică
Tronsonul 1 (km 0+000 – km 15+000) este asfaltat pe o lungime de circa 600 de metri în intravilanul localităţii Sălciua de Sus şi împietruit pe restul lungimii, până la intersecţia cu DJ 107 I. Acesta traversează râul Arieş la km 0+600 prin intermediul unui pod de beton care a suferit reparaţii capitale în 2012. Platforma drumului are o lăţime de 4 – 5 metri, cu parte carosabilă de circa 3,5 – 4 metri şi acostamente variabile de 0 – 0,5 metri.
Podul a suferit reparaţii capitale în 2012, iar de la aceste reparaţii până în prezent au fost executate doar lucrări minore de întreţinere curentă şi periodică, scrie adevarul.ro.
Tronsonul 2 (km 27+500 – km 53+760) are o structura rutieră realizată din pământ sau pământ în amestec cu piatră pe o lungime de cca. 6 km, respectiv coborârea din intravilanul localităţii Râmeţ (intersecţia cu DJ 107 I) până în Valea Mănăstirii. Pe acest sector traseul este unul sinuos, cu curbe care nu au elementele geometrice corespunzătoare (lăţimi, supralărgiri, pante transversale, etc.).
Pe restul lungimii traseul alternează între porţiuni cu aliniamente şi curbe, iar structura rutieră este realizată din îmbrăcăminte asfaltică. Tronsonul cuprins între km 35-53 şi km 48+50 a fost reabilitat şi modernizat în cadrul unor investiţii din perioada 2007 – 2010.
Potrivit indicatorilor tehnico-economici, valoarea totală a investiției este estimată la 139.324.607,01 lei, fără TVA, respectiv circa 27 de milioane de euro. Lungimea totală a drumului propus spre reabilitare și modernizare este de 38,09 km, din care 14,1 km pe tronsonul 1 și 24 de km pe tronsonul 2.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News