Conform unui articol publicat de ziarul bulgar Trud și preluat de Rador Radio România, reprezentanții sectorului turistic atrag atenția asupra mai multor factori care au contribuit la această situație, inclusiv condițiile geopolitice instabile, scăderea zborurilor charter și concurența acerbă din țările vecine.
În ciuda ofertelor atractive disponibile pe coasta nordică a Mării Negre, multe dintre hoteluri au înregistrat o ocupare scăzută, exceptând vârful sezonului estival. Stanislav Stoianov, un hotelier din Bulgaria, a subliniat că „cel mai înfricoșător e că am început să pierdem și piețele sigure, cum ar fi cele cu români și polonezi.” Concurența din regiune s-a intensificat, ceea ce îi atrage pe turiști către destinații alternative, cum ar fi Turcia și Grecia.
O altă provocare majoră pentru sectorul turistic bulgar este impactul inflației asupra prețurilor. Stanislav Marinov, de la Camera de Turism din Varna, a declarat că, deși încasările sunt mai mari, acestea se datorează în principal creșterii prețurilor, în timp ce costurile pentru mediul de afaceri au crescut, afectând profitabilitatea.
„Domeniul nu este foarte mulțumit de sezon”, a adăugat Marinov, subliniind discontentul general din industrie.
Așteptările inițiale pentru un sezon turistic mai lung nu s-au materializat. Hotelierii se plâng că nu se fac suficiente eforturi pentru a extinde sezonul, iar stațiunile au fost goale în timpul săptămânii.
„Sâmbătă și duminică se observă trafic din orașele și satele din jur, dar în timpul săptămânii este liniște”, a declarat Stanislav Dimitrov, managerul unui hotel din Kranevo. Această situație a fost exacerbata de lucrările de reparație la podul Giurgiu-Ruse, care a început în mijlocul sezonului estival și a dus la o scădere a numărului de turiști din partea de nord a litoralului.
De asemenea, zborurile charter către Bulgaria au fost mai puține în această vară, ceea ce a dus la o reducere semnificativă a numărului de turiști. Potrivit lui Marinov, în lunile mai, iunie și iulie, Bulgaria a înregistrat cu un milion de înnoptări mai puțin comparativ cu anul 2019.
„Când nu sunt locuri disponibile, turiștii aleg destinații concurente”, a adăugat el, evidențiind pierderile din piețele din Germania, Europa Centrală și de Vest.
Experții din domeniu sugerează că este un moment oportun pentru a lansa o campanie de marketing puternică, destinată să convingă turiștii din Europa de Vest că Bulgaria este o destinație sigură, în ciuda contextului geopolitic complex. În acest sens, ar fi necesare eforturi suplimentare pentru a promova litoralul bulgăresc și a atrage vizitatori din piețele internaționale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News