Dacă Executivul nu intervine, ajutorul va scădea, săptămâna viitoare, de la 10 la 5 cenți. „Transportul rutier de mărfuri este esențial pentru funcționarea lanțurilor de aprovizionare și a populației și, dacă Guvernul nu ia măsuri în această privință, consecințele vor fi imprevizibile și ar putea cauza prejudicii grave economiei în ansamblu”, a avertizat Confederația Spaniolă a Transporturilor de Marfă (CETM) într-o notă.
„Având mai puțin de o săptămână până când bonusul combustibilului de transport trece de la 10 la 5 cenți, Guvernul nu a dat niciun răspuns la solicitarea CETM pentru ca sectorul să poată recupera suma inițială de 20 de cenți , continuă comunicatul.
Spre deosebire de restul șoferilor pentru care reducerea la combustibil a scăzut odată cu sosirea anului 2024, sectorul transportului rutier de marfă și-a menținut-o pe tot parcursul acestui timp. Desigur, într-o modalitate redusă de 10 cenți din aprilie, care se va reduce la cinci din octombrie, scrie presa din Spania.
„Este ofensator faptul că sectorul transportului rutier de marfă trebuie să aștepte până în ultima zi, așa cum s-a întâmplat cu ocazii anterioare, pentru a afla dacă solicitările sale sunt îndeplinite și pentru a putea continua activitatea și managementul companiilor sale”, continua sindicaliștii.
Analiștii prevăd că prețurile la carburanți „vor continua să crească de neoprit” în fața reducerilor de producție din țările OPEC+. În plus, amintesc că Ministerul Transporturilor a promis că va revizui cuantumul ajutorului în cazul în care situația se înrăutățește.
Cele mai recente date din buletinul petrolier al UE situează prețul benzinei 95 la 1,75 euro pe litru, exact aceeași valoare cu cea înregistrată la acest punct în 2022, abia atunci șoferii aveau o reducere de 20 de cenți. La rândul său, prețul motorinei, combustibilul cel mai des folosit în transportul rutier, s-a situat săptămâna trecută la 1,67 euro, față de 1,91 (fără reducere) la această perioadă anul trecut.
Transportatorii subliniază faptul că îngrijorarea lor depășește prețul combustibilului. Ei regretă că costurile salariale, asigurările, anvelopele și vehiculele au devenit, de asemenea, „disproporționat” de scumpe, ceea ce duce la „o situație nesustenabilă”. De asemenea, aceștia denunță că încetinirea consumului din cauza inflației și creșterilor dobânzilor le reduc activitatea.
CETM este asociația cu cea mai mare pondere în Comitetul Național de Transport, forul de dialog la care participă reprezentanți ai sectorului și ai Guvernului. Cu toate acestea, CETM nu a susținut grevele din domeniul transporturilor care au paralizat țara în luna martie a anului trecut și care au afectat chiar creșterea economică în acel trimestru, așa cum a recunoscut Banca Spaniei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News