Un Ordin al ministrului Transporturilor apărut în Monitorul Oficial reglementează transportul acestor trenuri cu lucrători sezonieri pe perioada stării de urgență cauzată de pandemia de coronavirus.
Ordinul nr. 951 din 6 mai 2020 a fost publicat în Monitorul României în 7 mai, fiind semnat de ministrul Transporturilor Lucian Bode, pentru circulația trenurilor de călători sezoniere „în vederea transportului de lucrători sezonieri, inclusiv a celor care desfășoară activități de îngrijire a persoanelor vulnerabile”, prin care se aprobă procedura de circulație a acestor trenuri.
Așadar, din Timișoara ar urma să plece un tren spre Austria duminică seara, la ora 22, din Gara Timișoara Nord. Vor fi zece vagoane, cinci puse la dispoziție de partea austriacă și cinci de cea română, care vor forma o garnitură de 10 vagoane, cușete. Vor mai urma și alte trenuri în această perioadă, pe timpul pandemiei de coronavirus.
Eurparlamentarul austriac Karoline Edtstadler (ÖVP) a informat joi seara Agenția de presă austriacă, APA, că aprobările din partea statului român au fost primite și că s-a convenit, cu România, asupra creării coridorului. Transporturile sunt organizate de asociația profesională a îngrijitorilor din Camera de Comerț din Austria (WKÖ). După cum a anunțat președintele său, Andreas Herz, informațiile necesare sunt disponibile pe site-ul www.daheimbetreut.at. “În termeni concreți, rezervările pot fi făcute la [email protected] de agenții, precum și de familiile fără agenții”, spune Herz.
Trei trenuri sunt în prezent deschise pentru rezervare, pe 10 mai (Timișoara-Viena), pe 12 mai (Viena-Timișoara) și pe 13 mai (Timișoara-Viena). Fiecare tren avea 300 de locuri rezervabile pentru agențiile de plasament și 50 de locuri pentru persoane fizice.
Trenurile se deplasează noaptea, cu maxim patru persoane cazate în fiecare compartiment. După sosirea la Viena-Schwechat, supraveghetorii sunt duși la un hotel din aeroport, unde se efectuează teste de virus corona. Toate testele negative pot fi apoi preluate de agenții sau familii. Călătoria costă 100 de euro, testul 105 euro și cazare la hotel 74 de euro.
PflegeHELP declară că trenurile speciale pentru transportul de îngrijitoare de bătrâni la domiciliu românce, care fac obiectul înțelegerii între partea română și cea austriacă, nu sunt preferate de majoritatea membrilor asociației.
„Motivele sunt de ordin pecuniar cât și organizatoric. PflegeHELP speră că în curând România va permite reluarea traficului rutier internațional de persoane care să permită îngrijitoarelor românce să folosească microbuze și autobuze pentru transportul de la domiciliul lor din România la pacientul vârstnic din Austria.
PflegeHELP atrage atenția autorităților că și după apariția acestor trenuri speciale doar o diversificare a mijloacelor de transport transfrontalier va permite reluarea funcționalității acestui sector economic important în condiții de siguranță sanitară în perioada de pandemie", a declarat în exclusivitate pentru Știri Diaspora dr. Alex Todericiu purtător de cuvânt
al Pflegehelp.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News