Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Reprezentanții CE Oltenia au șters urmele accidentului în care trei mineri și-au pierdut viața la cariera Jilț: Ce a constatat Inspecția Muncii
WhatsApp
La Complexul Energetic Oltenia s-ar fi încercat ștergerea urmelor de la locul accidentului din Carierea Jilț Sud, unde acum nouă zile trei muncitori au murit, după ce mașina în care se aflau s-a răsturnat.

Publicitate

În raportul preliminar al Inspecției Muncii,  ale cărui concluzii au fost prezentate de miniştrii Energiei şi Muncii în deschiderea şedinţei de Guvern de astăzi, transpar aceste încercări de mușamalizare. Premierul Nicolae Ciucă spune că demisiile sau demiterile directorilor nu sunt suficiente. Toţi cei vinovaţi trebuie pedepsiţi. În acelaşi timp, conducerea interimară a Complexului Energetic ar urma să prezinte, în cel mult şapte zile, un plan de investiţii pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi pentru transportul angajaţilor în siguranţă.

Vezi și: Durere fără margini: Sicriul cu cel mai tânăr dintre minerii morți în accidentul de la Jilț, adus acasă. Dragoș avea 29 de ani și urma să devină tătic

Maşina care transporta echipele de mineri nu era echipată pentru transportul de persoane, ci doar pentru cel de mărfuri, iar în momentul în care s-a răsturnat a provocat moartea celor trei mineri şi rănirea altor 10. Aceasta este principala concluzie a raportului preliminar. Ministrul energiei, Virgil Popescu, a precizat, la începutul şedinţei de Guvern, că a demis întreaga conducere a Complexului Energetic Oltenia, a sucursalei miniere şi a şefilor de cariere şi de mină. Virgil Popescu a mai spus că a cerut directoratului Complexului Energetic Oltenia să prezinte un plan de investiţii pentru a se realiza condiţii bune în care să lucreze minerii, potrivit RRA.

Reprezentanții CE Oltenia au șters urmele accidentului în care trei mineri și-au pierdut viața la cariera Jilț

 

Ceea ce noi am constatat în primă fază şi am şi aplicat o acţiune a fost că imediat după producerea evenimentului, perimetrul nu a fost asigurat şi au apărut nişte modificări acolo, starea de fapt a fost modificată şi am considerat că s-au alterat urmele lăsate de autoutilitară. În rest, ce a părut frapant pentru noi, că imediat după acest eveniment, în data de 23, când a fost acea grevă spontană, imediat ne-am deplasat la faţa locului şi am ataşat şi poze la raportul preliminar, practic, maşini cu cauciucuri deteriorate şi tot în condiţii care nu erau tocmai propice acestui transport. (...) Am sistat, aşa cum v-am informat, transportul cu autovehicule neomologate, până la remedierea lor sau până la înlocuirea cu alte autovehicule“, a declarat ministrul Marius Budăi în cadrul ședinței de Guvern.

Ministrul Energiei, Virgil Popescu spune la rândul său că, potrivit concluziilor preliminare din raportul Corpului de control, „principala cauză a fost că cele două echipe de reparații au fost îmbarcate într-un mijloc de transport marfă, care nu putea transporta persoane, împreună cu echipamentele, sculele”.

Premierul cere verificarea contractelor de achiziție la CE Oltenia

 

Ministrul Energiei a amintit apoi toate demiterile de la Complexului Energetic Oltenia imediat după producerea tragediei. La un moment dat, a fost întrerupt de premierul Ciucă:

Domnule ministru, doresc și dispun ca toate contractele de achiziție de la Complexul Energetic Oltenia să fie verificate și să fie identificate cauzele pentru care aceste contracte nu au asigurat condițiile normale de desfășurare a activității”, a intervenit premierul Ciucă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Politică Vezi toate articolele
pixel