Iată elogiul adus de publicația codigonuevo pentru filmele românești.
Se întâmplă periodic de câțiva ani, iar recent s-a întâmplat din nou. Cu doar câteva săptămâni în urmă, Berlinale - festivalul de film care găzduiește cele mai bune producții de pe continent - a acordat cel mai mare premiu pentru un film românesc. Se numește Touch Me not, iar în peliculă este vorba despre oamenii care explorează intimitatea trupurilor lor și se alătură lungii liste de filme care vin din România și care au primit mari premii.
Această țară din Europa de Est a fost departe de lumea bună a cinematografelor, până la punctul în care "Noul val românesc" a lovit în anul 2004 atunci când scurt metrajul Traffic a câștigat Palme d'Or la Festivalul de Film de la Cannes.
Noul val de filme a lovit
Din acel moment, nume de regizori precum Puiu, Porumboiu sau Mungiu au început să acumuleze trofee și medalii pentru un tip de cinema care a cucerit criticii și spectatorii de la festival la festival, concurs după concurs.
"Noul val al filmelor românești este cea mai interesantă noutate din cinematografia europeană din ultimii treizeci de ani". Expresia vine partea criticului The New York Times, Tony Scott, și ne dă o idee despre motivul pentru care acest cinematograf triumfă oriunde merge.
Printre alte filme premiate se numără "Moartea Domnului Lazărescu", "4 luni, 3 săptămâni și 2 zile" sau "East of Bucharest".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News