Vedete de film, producători premiați, companii gigantice, tehnologie de vârf, toți au pariat pe Quibi. Apariția noului concurent a avut ca țel provocarea marilor giganți: Netflix, Amazon Prime, HBO și Disney Plus. Însă, în marea competiție în care a intrat, Quibi a avut ca oponenți pe marii giganți de steaming, TikTok și Youtube, care ofereau ce nou lansata platformă nu, gratuitate.
Existența pe piața de streaming a lui Quibi a fost scurtă. Managerii au dat vina pe pandemie. Printre motivele eșecului, experții au adaugat prețul, comunicarea și lipsa de viziune a creatorilor săi.
Fondatorul Quibi, Jeffrey Katzenberg, fost executiv la Disney și fondator al DreamWorks, a intrat pe piața de streaming cu conținut de înaltă calitate, produs de regizori și producători renumiți, interpretat de artiști de renume, adaptat exclusiv pentru a consuma de pe mobil și cu o durată 10 minute pe episod.
Proiectul lui Katzenberg a strâns aproape 1,5 miliarde de euro de la investitori ca NBC Universal, WarnerMedia și AT&T, dar și PepsiCo și Walmart s-au înscris în rândul agenților de publicitate. Quibi debutase bine. În prima săptămână platforma a avut peste 1 milion de descărcări, însă la finalul primei luni strânsese doar 3,5 milioane de abonați. Asta în timp ce coloșii streamingului aveau peste 150 de milioane de abonați.
Quibi oferea abonaților la sfârșitul perioadei de probă de trei luni, variantele: să plătească 4,25 euro pe lună cu publicitate sau 6,81 euro, fără reclame. La sfârșitul celei de-a treia luni, 90% dintre utilizatori nu au ales nicio variantă și au dispărut. Cu toate că au schimbat politica, gratuitate doar 14 zile, accesul și de pe tablete și computere și trimiterea semnalului prin AirPlay sau Chromecast, nu s-au mai putut redresa.
La 6 luni de la deschidere, giganții streaming câștigaseră, Quibi își închidea platforma.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News