Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a depus trei acțiuni de contestare a Pachetului Mobilitate 1 la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) și la Tribunalul General al Uniunii Europene. Reprezentanții organizației cer anularea prevederilor Regulamentului 1054/2020 privind obligația întoarcerii acasã a șoferilor și interzicerea efectuãrii repausului săptămânal normal în cabină. De asemenea, se solicită suspendarea regulamentului și anularea prevederilor privind obligația întoarcerii acasă a camioanelor.
„Considerãm important ca transportatorii rutieri români, ca pãrți direct afectate, sã acționeze împotriva Pachetului Mobilitate 1 la Curtea Generalã a UE și acesta este scopul acțiunilor inițiate de UNTRR. Pachetul Mobilitate 1 genereazã costuri anuale de aproape 1 miliard de euro pentru transportatorii rutieri români și o pierdere anualã de venituri de 524 milioane euro. UNTRR susține demersul Guvernului României de contestare a Pachetului Mobilitate 1 la Curtea de Justiție UE și salutã acțiunile similare de contestare a Pachetului Mobilitate 1, inițiate de celelalte State Membre afectate”, a declarat Constantin Isac, președinte UNTRR.
Pânã la o decizie privind anularea prevederilor discriminatorii ale Pachetului Mobilitate 1, UNTRR solicitã suspendarea de urgențã a aplicãrii prevederilor discriminatorii ale Regulamentului 1054/2020 privind obligația întoarcerii acasã a șoferilor și interzicerea efectuãrii repausului sãptãmânal normal în cabinã, care se aplicã deja din 20 august. Transportatorii români nu pot aștepta încheierea procedurii principale de anulare a acestor prevederi fără a suferi prejudicii cu consecințe grave și ireparabile, care le vor amenința viabilitatea financiară, mai scrie în comunicatul UNTRR.
Conform unei analize de impact a modificãrilor Pachetului Mobilitate 1 asupra sectorului de transport rutier de marfă, prevederile Pachetului Mobilitate 1 vor genera transportatorilor rutieri români pierderi anuale de venituri de 524 milioane euro, urmare a curselor în gol determinate de obligația întoarcerii acasã a camioanelor. De asemenea, transportatorii români vor avea un cost suplimentar anual cu locurile de cazare de 228 milioane euro, cu combustibilul de 197 milioane euro din cauza întoarcerii obligatorii a vehiculelor la fiecare 8 săptămâni, taxe suplimentare de drum de 150 milioane euro/an, costuri de transfer a șoferilor acasă la fiecare 3 sau 4 sãptãmâni de 162 milioane euro/an, costuri administrative de 60 milioane euro/an, costuri cu instalarea tahografelor inteligente de 61 milioane euro, costuri cu parcãrile securizate de 29 milioane euro/an și alte costuri legate de întreținere și reparații de 77 milioane euro/an.
Aceste lucruri vor determina mulți dintre transportatorii rutieri de mărfuri din România fie să-și întrerupã activitatea, fie să își mute operațiunile în alte State Membre: 34% își vor muta afacerea (reprezentând echivalentul unei scăderi de 1,8 miliarde euro a veniturilor din transportul rutier de marfă din România), 21% își vor închide afacerile (ceea ce ar putea genera o nouă scădere a veniturilor din transporturi de 1,1 miliarde euro), 28% își vor schimba strategia de afaceri cu o altă activitate economicã (reprezentând pierderi în sectorul transportului rutier internațional de mărfuri de 1,5 miliarde euro).
În consecințã, cel puțin 26.016 șoferi și personal administrativ angajați în prezent în sector ar putea să-și piardã locul de muncã (adică o creștere a ratei șomajului în România de 0,3%). Astfel, se estimează că veniturile din transportul rutier internațional de marfă din România vor scădea cu 4,5 miliarde euro, ceea ce reprezintă o diminuare de 1,4% a produsului intern brut național.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News