Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Munți de bagaje zac în aeroportul din Munchen. Lipsa de personal obligă mii de călători să zboare fără bagaje
WhatsApp
Mii de bagaje zac abandonate în aeroportul din Munchen, în contextul crizei de personal.  

Situația de pe aeroportul din Munchen continuă să se deterioreze, iar haosul provocat de lipsa de personal se apropie de apogeu. Guvernul federal vrea să angajeze lucrători străini, dar n-a sosit niciunul la Munchen.

Mii de bagaje și valize sunt lăsate în urmă pe aeroportul din Munchen, unele de zile întregi. Potrivit publicației Merkur.de, acestea provin de la pasageri care sunt în tranzit prin Aeroportul Munchen și zboară mai departe. Aeroportul confirmă că personalul de handling nu poate ține pasul cu încărcarea și descărcarea utilajelor în cazuri individuale.

Benzile sunt blocate până la refuz

 

Pe marginea Terminalului 1 și într-o sală învecinată, cărucioarele au fost blocate până la refuz cu valize în ultimele zile. Acest lucru a determinat angajații companiei Flughafen GmbH (FMG) să trimită mai multe fotografii către sursa citată. 

Lipsa personalului în rândul manipulatorilor de bagaje a ajuns la un punct critic.

"Oamenii continuă să zboare, dar fără bagaje. Este haos”, spune un muncitor.

Aeroportul nu vrea să confirme lipsa de personal. În prezent, nu există nicio „diferență de personal”, a declarat spune purtătorul de cuvânt al aeroportului, Ingo Anspach.

Încărcarea și descărcarea utilajelor a fost delegată la două companii: filiala FMG Aeroground, cu 2000 de angajați, inclusiv aproximativ 1700 de manipulatori, a redus personalul în timpul crizei Corona. Cu toate acestea, are încă 85 la sută din forța de muncă în comparație cu nivelul de dinainte de criză, spune Anspach.

Numărul de zboruri este în prezent undeva la 80% din nivelul de dinaintea crizei. Compania Swissport Losch este și ea însărcinată cu manipularea aeronavelor. Potrivit unor informații din piață, se pare că această companie are probleme semnificative.

Guvernul vrea să aducă muncitori străini

 

Situația este gravă în majoritatea aeroporturilor din Germania, nu numai la aeroportul din Munchen. În acest context, guvernul federal vrea să aducă lucrători străini, în special din Turcia.

Ministrul Muncii Hubertus Heil (SPD) a declarat că aceștia ar trebui plătiți conform tarifelor și cazați în spații corespunzătoare. Cunoașterea limbii germane nu este necesară, dar, din cauza relevanței securității, este esențială o verificare strictă a antecedentelor, după cum a explicat ministrul de interne Nancy Faeser.

Companiile aeriene şi operatorii de aeroporturi din Europa se confruntă cu lipsa de personal care să gestioneze fluxurile de pasageri, după ce în perioada verii s-a majorat cererea pentru călătorii aeriene, în urma ridicării majorităţii restricţiilor. Tot mai mulţi angajaţi ameninţă cu mişcări de protest.

Pe plan global, operatorii aerieni au concediat o parte din angajaţi şi au redus alte costuri în timpul pandemiei, când cele mai multe zboruri erau oprite, iar când cererea a revenit s-au confruntat cu dificultăţi.

"Este o problemă pe care o avem în Europa". Angajaţii de la companiile private au plecat în timpul perioadei în care aeroporturile au fost închise, ca efect al pandemiei, a afirmat ministrul Transporturilor, Volker Wissing.

Informaţiile din sectorul aerian arată că în prezent nu sunt necesari câteva mii de angajaţi la aeroporturile din Turcia şi aceştia ar putea acoperi deficitul de personal din Germania, a explicat ministrul Muncii, Hubertus Heil.

Statul va urgenta acordarea permiselor de intrare temporară, a celor rezidenţiale şi de muncă, a adăugat oficialul.

Luni, un purtător de cuvânt al Ministerului de Interne a anunţat că Germania vrea să aducă cât mai curând posibil lucrători străini, pentru a ajuta operatorii de aeroporturi confruntaţi cu un deficit masiv de angajaţi, în timpul sezonului de vară aglomerat.

Angajaţii temporari, care vor beneficia de cazare şi salariu standard, vor trebui să îndeplinească aceleaşi verificări de securitate şi fiabilitate ca restul angajaţilor, de exemplu cei care sunt responsabili de bagaje, pregătirea putând dura două săptămâni, a informat oficialul.

Conform datelor Asociaţiei aeroporturilor ADV, aproximativ unul din cinci locuri de muncă în domeniul verificărilor, securităţii şi manipulării aeronavei nu sunt ocupate.

În următoarele zile, operatorii de aeroporturi ar urma să anunţe numărul exact al angajaţilor de care au nevoie, dar şeful Asociaţiei ABL se aşteaptă ca în următoarele trei luni să fie aduşi 1.000 - 2.000 de angajaţi, cel mai probabil începând din august.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
DC Media Group Audience
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Internațional Vezi toate articolele
Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
pixel