Volkswagen le-a propus angajaților o reducere salarială de 10%, susținând că aceasta este singura soluție pentru păstrarea locurilor de muncă și menținerea competitivității, în contextul în care profitul companiei a scăzut la cel mai redus nivel din ultimii trei ani. Propunerea vine pe fondul unor tensiuni cu sindicatele, care amenință cu greve dacă nu se vor exclude definitiv închiderile de fabrici, relatează Reuters.
Aceasta reprezintă prima confirmare oficială a măsurilor de reducere a costurilor, pe care Volkswagen le consideră necesare pentru a-și redresa activitatea. Producătorul auto se confruntă cu o cerere scăzută pe piața din China și cu cheltuieli operaționale ridicate, care au dus la o capacitate de producție excedentară. Deși compania nu a menționat explicit închiderea unor fabrici din Germania, reprezentanții lucrătorilor au atras atenția că această opțiune rămâne o posibilitate.
Negocierile între sindicate și conducerea Volkswagen s-au desfășurat pentru a discuta atât situația salarială, cât și perspectivele companiei. În acest sens, cele două părți au convenit să reia discuțiile pe 21 noiembrie. Reprezentanții angajaților au solicitat o creștere salarială de 7% și au anunțat posibilitatea unor greve începând din decembrie, în absența unor garanții clare privind menținerea fabricilor.
Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a raportat miercuri o scădere drastică a profitului net, care s-a diminuat cu 63,7% în trimestrul al treilea din 2024, potrivit AFP. Grupul german a realizat în perioada iulie-septembrie un profit net de 1,58 miliarde de euro, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, afectat de costurile ridicate și de o scădere semnificativă a vânzărilor din China. Volkswagen se află acum în pragul celei mai importante restructurări din istoria sa, care amenință cu pierderea a zeci de mii de locuri de muncă.
Profitul operațional al companiei a scăzut cu 42%, ajungând la 2,86 miliarde de euro, în timp ce cifra de afaceri a fost de 78,5 miliarde de euro. Potrivit lui Arno Antlitz, directorul financiar al Volkswagen, aceste rezultate subliniază „contextul dificil de piață și nevoia urgentă de reducere a costurilor și de îmbunătățire a eficienței”.
Căderea profitului net este atribuită, în principal, unui declin de 7% al volumului de vânzări. În timp ce vânzările în America de Nord au crescut cu 6,4%, acest avans nu a fost suficient pentru a compensa scăderea de 15% în China, piața principală a Volkswagen, de unde provine o treime din volumul total al vânzărilor. În plus, și segmentul vehiculelor electrice a avut o scădere de 10% în acest trimestru.
În primele nouă luni din 2024, marja operațională a grupului a scăzut la 5,4%, față de 6,9% în aceeași perioadă a anului precedent. Declinul este atribuit reducerii vânzărilor la brandurile Porsche și Audi, cele mai profitabile ale grupului, în timp ce Volkswagen a înregistrat o marjă de profit de doar 2%, pentru gama de vehicule accesibile.
Aceste rezultate vin ca un semnal de alarmă pentru echipa managerială de la Volkswagen, care plănuiește măsuri drastice de restructurare, inclusiv posibila închidere a trei fabrici din Germania și reducerea salariilor pentru cei 120.000 de angajați din țară. Dacă se va implementa, acest plan ar putea afecta considerabil economia Germaniei, cea mai mare din Europa, unde Volkswagen este unul dintre angajatorii de top.
-------------------------------------
Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp, atunci când apare o nouă știre de interes EXCLUSIV pentru românii din Germania, puteți intra pe grupul de WhatsApp al cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următorul link:
-> https://chat.whatsapp.com/IsdGvKkdEY4JJhueZBrtNW
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News