Tribunalul regional din München a impus o interdicție de vânzare și de producție la nivelul întregii Germanii pentru producătorul auto american Ford. Verdictul se referă la cipurile radio mobile din mașinile producătorului. În total, Ford este dat în judecată de opt deținători de brevete de telefonie mobilă necesare pentru standardul 4G.
Cipurile radio mobile trebuie să fie echipate cu sistemul "eCall" prin lege. Acest sistem automat de apel de urgență este obligatoriu în mașinile noi de la 1 aprilie 2018 și preia din ce în ce mai mult funcțiile de divertisment și de navigație.
În cadrul așa-numitei "mașini conectate", deținătorii de brevete de telefonie mobilă fac din ce în ce mai multe presiuni asupra producătorilor de automobile pentru a plăti taxe de licență pentru utilizarea tehnologiei de telefonie mobilă.
În acest context, exploatatorul japonez de brevete IP Bridge a avut câștig de cauză împotriva Ford în fața tribunalului din München.
Pentru ca hotărârea să fie executată, IP Bridge trebuie să depună la tribunal o cauțiune de 227 de milioane de euro. Timpul este esențial: verdictul ar putea fi executat în termen de una sau două săptămâni, dacă producătorul auto nu ajunge la un acord cu reclamantul. De asemenea, poate face apel la verdict.
În 2021, Ford a vândut 126.400 de mașini în Germania (-35%), fiind al șaptelea mare producător din această țară, cu o cotă de piață de 4,8%. Hotărârea de la Munchen prevede chiar retragerea tuturor mașinilor de la dealeri sau distrugerea lor, iar avocații săi studiază precedentele din Germania. Într-un proces similar, Daimler a amenințat că va închide complet producția în 2020, după patru hotărâri împotriva Mercedes, trei la München și una la Mannheim.
Compania de telefoane mobile Nokia, Sharp și utilizatorul Conversant au intentat procese pentru încălcarea brevetului. Ca și Ford, Volkswagen a fost de asemenea dat în judecată de IP Bridge din München pentru încălcarea unor brevete. Cu toate acestea, compania din Wolfsburg nu a așteptat o decizie a instanței și a obținut o licență de la platforma de brevete Avanci, care le include pe cele ale 48 de deținători de brevete, inclusiv IP Bridge.
Producătorii de automobile se tem, de asemenea, de alte procese. Hotărârea de la München este prima împotriva unui producător auto de la intrarea în vigoare, vara trecută, a unei reforme a legislației privind brevetele. Reforma ar trebui să prevină, de fapt, procesele în care, de exemplu, o întreagă unitate de producție este oprită din cauza unui mic cip încorporat.
"Așa-numita reformă a legii brevetelor din vara trecută nu joacă din nou niciun rol", se plânge Florian Müller, expert în dreptul brevetelor din München, "la aproape un an de la votul decisiv din Bundestag, nu a făcut niciun bine nici producătorilor de automobile, nici altor companii precum Deutsche Telekom, care a susținut-o și ea".
Legile germane privind brevetele sunt considerate deosebit de stricte și au existat încercări nereușite de a le reforma în mod special pentru industria auto, pentru a preveni ca procesele să paralizeze vânzările și producția producătorilor.
Ford, într-o declarație scrisă, a refuzat să comenteze deoarece "nu a primit încă poziția oficială a instanței", potrivit ABC.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News