„În continuarea precizărilor transmise referitoare la cazul turistului român confirmat pozitiv pentru infecția cu COVID-19 în Grecia - Insula Creta, MAE precizează că, în urma solicitării Ambasadei Romaniei la Atena de clarificare a circumstanțelor cazului, autoritățile elene au informat că cetățeanul român a sosit în Creta la data de 1 iulie (și nu 2 iulie, așa cum comunicaseră inițial aceleași autorități elene), cu o cursă charter directă pe ruta București - Heraklion. De asemenea, conform informațiilor transmise de autoritățile elene, cetățeanul român a fost deja transferat în unitatea hotelieră special destinată în care își va efectua carantina împreună cu un membru al familiei. Starea persoanei infectate este bună, aceasta beneficiind de monitorizare medicală”, anunță MAE.
Reprezentanții Ambasadei României la Atena sunt în dialog cu cei doi cetățeni români, fiind pregătiți să acorde asistență consulară, dacă situația o va impune.
MAE precizează că a transmis și transmite informațiile relevante în acest caz în strictă conformitate cu elementele comunicate la rândul lor de autoritățile grecești.
Cetățenii români pot cere asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Atena 00302106774035 și Consulatului General al României de la Salonic 00302310340088, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanență.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News