Potrivit unui decret guvernamental, Roma intenţionează să privatizeze ITA printr-o vânzare directă, menţinând în primă fază o participaţie minoritară.
Trei potenţiali ofertanţi au avut acces la datele financiare ale ITA Airways. Este vorba de gigantul din transportul maritim MSC împreună cu operatorul aerian german Lufthansa, fondul american Certares în cooperare cu firmele Delta şi Air France, şi investitorul Indigo Partners, a declarat Franco în Parlamentul Italiei.
"Un factor cheie este ca viitorul cumpărător să fie deţinut în proporţie de cel puţin 51% de un jucător european", a anunţat ministrul Economiei.
Pentru privatizarea ITA Airways, Trezoreria Italiei a desemnat Equita şi Gianni & Origoni pentru a fi consilieri financiari şi juridici.
Compania aeriană este controlată de stat în proporţie de 100%, după mai mulţi ani de tentative fără succes de găsire a unui cumpărător, potrivit Agerpres.
Potrivit unor surse financiare citate de AFP, valoarea companiei ITA Airways este cuprinsă între 1,2 şi 1,4 miliarde de euro.
După o primă injecţie de fonduri publice în valoare de 700 de milioane de euro în 2021, ITA Airways ar urma să beneficieze de alte două majorări de capital, în 2022 şi 2023, care ar duce injecţiile de fonduri publice la 1,35 miliarde euro. Următoarea majorare de capital, cu 400 milioane de euro, ar urma să fie făcută până la finele lunii martie, iar o eventuală preluare înaintea acestei date ar permite statului italian să economisească această sumă.
ITA Airways a luat naştere în luna octombrie 2021, cu o flotă redusă la jumătate comparativ cu cea a Alitalia, de 52 de aparate, pe care intenţionează să o majoreze la 78 de avioane în cursul acestui an şi la 105 de avioane în 2025. De asemenea, ITA Airways are în prezent aproximativ 2.300 de angajaţi, mai puţini faţă de cifra de 2.800 angajaţi care a fost anunţată iniţial pentru 2021.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News