"Participarea directa a Presedintelui la actiunea ilegala de strada din 22 ianuarie 2017, asociata actiunilor violente (in sensul legii penale) din perioada premergatoare si perioada care a urmat, care au pus Guvernul in imposibilitatea de a exercita puterea de stat prin adoptarea unei ordonante de urgenta, in contextul si celelalte actiuni ale Presedintelui mentionate la TITLUL III, reprezinta savarsirea infractiunii de inalta tradare prin actiuni impotriva ordinii constitutionale, prevazuta la art. 398 cu trimitere la art. 397 alin. 2 din Codul penal, sub forma autoratului.
- Prin declaratiile publice ulterioare, unele fiind mentionate la TITLUL III, Presedintele a recunoscut chiar el, explicit, ca, prin participarea sa directa la actiunile de strada ilegale si violente (au fost realizate acte de amenintare si intimidare la adresa persoanelor cu atributii in exercitarea puterii de stat, au fost blocate cai de transport, s-a creat starea de pericol privind securitatea nationala).
1.2. Savarsirea infractiunii de inalta tradare, prin participarea directa la actiuni violente, in sensul legii penale, sub forma autoratului, a avut loc si prin participarea Presedintelui la protestul din 8 noiembrie 2015 in Piata Universitatii.
Presedintele s-a folosit de tragedia de la Colectiv pentru a-si atinge scopul politic de a demite Guvernul Victor Ponta – cu sustinere parlamentara.
- Astfel, dupa punerea sub acuzatie a Premierului, fara probe, de catre DNA, ulterior Victor Ponta fiind achitat de instanta, ceea ce creeaza puternica suspiciune ca punerea sub acuzatie a fost comandata politic de catre Presedinte, Presedintele i-a solicit acestuia demisia; Victor Ponta a refuzat. Intamplandu-se tragedia, la 31 octombrie 2015, Klaus Werner Iohannis, prin mesajele incitatoare din 1 si 3 noiembrie, a instigat la iesirea populatiei in strada (cu aceasta ocazie a fost vorba despre o manifestatie emotionala puternica, iar nu de grupurile organizate care au realizat actiunile din perioada 2017 – 2018) si a indreptat emotia si tulburarea populatiei impotriva Guvernului Ponta, fortandu-l la demisie. Tehnica de folosire a strazii a fost aceeasi precum cea descrisa la TITLUL III.
- Mesajele Presedintelui din 1 si 3 noiembrie 2015, care au premers demisiei Guvernului din 4 noiembrie, au acelasi continut cu mesajele enumerate la TITLUL III:
„Sunt momente cand o natiune isi da masura coeziunii, a solidaritatii si, pana la urma, a tariei sale. Astazi putem sa aratam cu totii ca ne pasa si ca suntem uniti." si „Sunt impresionat de manifestarile din aceasta seara. Este o miscare de strada, care vine din dorinta oamenilor de a le fi respectate conditia si demnitatea. Am inteles ca se cere si se asteapta, pe buna dreptate, ca cineva sa-si asume raspundrea politica. Urmatorul pas trebuie sa fie al politicienilor, care nu pot ignora acest sentiment de revolta." Guvernul Ponta a demisionat a doua zi, atat fostul premier, cat si alti apropiati lui invocand faptul ca, daca n-ar fi demisionat, ar fi fost pregatita o actiune violenta, din partea unor structuri oculte, cu implicarea Presedintelui. Mesajele mentionate mai sus au, in mod evident, intentia de a asmuti populatia impotriva Guvernului, Presedintele folosind aceeasi tehnica, de a se prezenta ca reprezentant al poporului, liderul salvator, vorbind in numele populatiei tulburate si confiscand politic tragicul eveniment.
- Mesajul din 4 noiembrie al Presedintelui, in ziua demisiei Guvernului Ponta – Guvern care nu a avut nicio responsabilitate reala in tragedia de la Colectiv – va ramane in istorie ca unul dintre cele mai cinice mesaje ale unui Presedinte, dispus sa manipuleze mase de oameni tulburati de un eveniment tragic: „A fost nevoie sa moara oameni pentru ca Guvernul sa demisioneze. Romanii initial au rabdat, apoi s-au indignat, iar in final s-au revoltat. Tragedia de la Colectiv au atins cel mai sensibil nerv al natiunii. Zeci de mii de romani au protestat in Bucuresti si in alte orase din tara pentru a cere lucruri de bun-simt: demisiile celor vinovati, raspunsuri si clarificari. Eu sunt dispus sa imi asum demersurile care, in final, vor duce la o altfel de politica in Romania, o politica pentru cetateni, previzibila si transparenta. Urmatorul guvern trebuie sa vina urgent cu solutii la problemele care i-au scos pe oameni in strada si sa nu repete greselile de pana acum."
Adevarul este ca insusi Presedintele ceruse, cu multa vreme inainte demisia lui Victor Ponta, inducand populatiei vinovatia lui – vinovatie care nu a fost dovedita nici in cazul dosarului penal deschis de DNA avand calitatea de Premier si nici in cazul Colectiv. Tot Presedintele, intr-un mod incompatibil cu functia sa, a dat evenimentului tragic sensul unui act insurectional de natura politica in mod manipulator, profitand cinic de moartea unor cetateni.
- Cazul Colectiv a fost prima actiune impotriva ordinii constitutionale gandita si pusa in opera de Presedinte, prin folosirea unei ocazii de tulburare a cetatenilor in mod las si nedemn pentru un Presedinte, reprezentant al statului roman. Ulterior, din ianuarie 2017, Presedintele si-a organizat propria sa structura anti-constitutionala, pregatita sa organizeze de sine statator actiunile insurectionale si anti-constitutionale, astfel cum au fost prezentate la TITLUL III.
IV. 2. INSTIGAREA
Infractiunea de inalta tradare potrivit art. 398 cu trimitere la art. 397 alin. 2 din Codul penal in forma instigarii a fost savarsita de Presedinte prin permanentele chemari la revolta a cetatenilor impotriva Parlamentului si Guvernului, a altor autoritati publice, prin manipularile ca Romania se afla in criza economica si sociala, creand puternice tulburari sociale si subminand autoritatea statului. Aceste instigari au fost folosite de grupurile nereprezentative, aflate in afara legii, ca pretexte pentru a actiona impotriva ordinii constitutionale.
Mare majoritate a mesajelor Presedintelui sunt acte de instigare, in sensul legii penale, mesaje care sunt incompatibile cu Functia Prezidentiala si rolul de mediator reglementat de art. 80 alin. 2 din Constitutie.
IV. 3. COMPLICITATEA
Complicitatea, ca forma de savarsirea a infractiunii de catre Presedinte, consta in ajutorul dat grupurilor nereprezentative, aflate in afara ordinii de drept, pentru desfasurarea actiunilor lor. Refuzul indeplinirii Functiei de Mediere – obligatie constitutionala –, sprijinul oferit prin platforma politico-institutionala descrisa mai sus, acceptarea si legitimarea actiunilor nelegale indreptate impotriva ordinii constitutionale si puterii de stat de catre Presedinte, reprezinta complicitate", se arată în document.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News