Creșterea dramatică a prețurilor la alimente continuă să îngrijoreze populația germană. Mai mult majorarea prețurilor este deosebit de stresantă pentru persoanele cu venituri mici.
Asociațiile consumatorilor au observat că, de ceva timp, producătorii își ascund creșterile de preț prin simpla reducere a conținutului produselor lor, păstrând în același timp prețul de vânzare și dimensiunea ambalajului.
„Creșterile de preț nu sunt interzise, dar ambalajele înșelătoare sunt ilegale”, subliniază centrul de consiliere pentru consumatori din Hamburg. Deoarece creșterea ascunsă a prețurilor este greu de detectat, centrul de consiliere pentru consumatori din Hamburg, împreună cu organizația de consumatori Foodwatch, solicită ca toate creșterile ascunse ale prețurilor să fie marcate în viitor. Supermarketurile folosesc, de asemenea, un alt truc: calitatea alimentelor se deteriorează pe măsură ce prețurile cresc.
Sondajele precum cele realizate de Fundația Hans Böckler au arătat că tot mai mulți oameni sunt nevoiți să economisească bani la alte achiziții, având în vedere creșterea prețurilor la alimente. „Consumatorii se luptă de luni de zile din cauza prețurilor mari le alimentelor. În centrul de consum din Hesse, plângerile cu privire la creșterea prețurilor la alimente sunt în creștere, dar și cu privire la ambalajele înșelătoare”, a explicat o purtătoare de cuvânt a centrului de consum din Hesse, pentru hna.de.
„Consumatorii observă rareori creșteri ascunse ale prețurilor direct la cumpărături. Ambalajul înșelător face, de asemenea, mai dificilă pentru consumatori să compare prețurile în mod transparent”, continuă purtătoarea de cuvânt a centrului de consum din Hesse.
„Companiile alimentare și lanțurile de retail exploatează inflația pentru a-și crește profiturile și pentru a înșela consumatorii. Ministrul Mediului Lemke trebuie să pună capăt acestei practici și să protejeze oamenii de fraudele secrete ale prețurilor”, spune Manuel Wiemann de la Foodwatch. Peste 37.000 de consumatori au susținut deja o petiție corespunzătoare adresată ministrului federal al Mediului, Steffi Lemke, și guvernului federal.
„Pentru o mai mare transparență a prețurilor în supermarketuri, producătorii ar trebui să fie obligați să eticheteze produsele cu un avertisment clar pe partea din față a produsului dacă greutatea sau dimensiunea ambalajului s-au modificat în ultimele șase luni. Nota trebuie să fie tipărită într-o dimensiune suficientă și să conțină modificările de greutate în procente. Aceasta înseamnă că toți consumatorii pot recunoaște creșterile de preț. În plus, o astfel de etichetare poate avea un efect preventiv suplimentar și poate asigura că toți comercianții cu amănuntul nu introduc pe piață pachete înșelătoare”, a mai spus purtătorul de cuvânt al Centrului pentru consumatori din Hesse.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News