"Este clar că partea de transport şi de turism a fost afectată din prima zi. Şi este afectată cum nu a mai fost niciodată.
Este o chestiune bruscă, în care a căzut toată cifra de afaceri, ca să zic aşa. Agenţii de turism, hoteluri, rental car, transportatori, ş.a.m.d. a căzut peste noapte cu 80%. Este fără precedent. Noi am mai trecut printr-o criză mulţi dintre noi şi să zicem că ne-am mai călit.
E clar că aceste două industrii, ospitalitate şi transport au fost profund afectate. E clar că principalul stakeholder şi shareholder al nostru, statul, trenbuie cumva să vină alături de noi în aceste condiţii, pentru că nu există şanse de surpavieţşuire decât cu efort comun, nu există altă şansă, pentru că o scădere de tipul ăsta, de până la 80%, nu poate fi dusă decât o lună-două.
Sunt necesare nişte măsuri rapide, urgente. Nu mai e timp să aşteptăm. E vorba de lichiditate, cum să facem mai multă lichiditate ca să supravieţuim o perioadă mai lungă", a declarat preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (AHK România), Dragoş Anastasiu, la Realitatea PLUS.
O altă industrie lovită puternic în aceste zile estea cea alimentară.
"Pentru tot mediul de afaceri trebuiesc luate măsuri", este de părere Sorin Minea, preşedintele organizaţie Romalimenta.
Acesta a vorbit şi despre oamenii care golesc rafturile în aceste zile de criză.
"Este o chestie adevărată, dar care este prezentată trunchiat. Pentru că rafturile sunt golite de produsele cu termen de valabilitate lung, ulei, apă, zahăr, ş.a.m.d. Pe perioadă scurtă, la ce duce? Golirea buzunarului celor care cumpără, depozitarea. Dar fresh-urile, cele care ţin piaţa industriei alimentare, cu termen de valabilitate scurt şi cu cumpărare până acum zilnică, au scăzut dramatic. O fabrică care produce fresh-uri, de la pâine, până la mezeluri, trăieşte din ceea ce vinde zilnic. Câteva zile de vânzare înseamnă colaps, însemană o industrie care se duce în faliment.
La carne și preparate din carne s-a cumpărat pentru că se paote băga în congelator. Preparatele din carne nu se bagă în congelator, nu se cumpără. Pentru că lumea nu mai are bani, a cumpărat altceva", a mai precizat Minea, la Realitatea PLUS.
Multe fabrici fiind chiar ameninţate cu faliment în cazul în care se vor îmbolnăvi angajaţi din interiorul lor, a mai precizat şeful Romalimenta.
"Căderea în primele zile a fost de peste 10-15%. Beleaua cea mare este că profitul în industria alimentară este de 2-3 procente. Astea sunt profiturile ideale.
Dacă, Doamne fereşte, într-o fabrică un salariat se îmbolnăveşte şi se bagă unitatea în carantină 14 zile, la reverdere! Faliment! Nu are nicio şansă să îşi revnă! Cine mai lucrează?".
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News