Declarațiile au fost făcute în cadrul unui eveniment, unde ministrul Fondurilor Europene, Roxana Manzatu, ministrul Comunicațiilor, Alexandru Petrescu, ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan, ministrul Afacerilor Externe, Teodor Meleșcanu, și președintele Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități, Adrian Vlad Chiotan, au semnat contractele de finanțare pentru proiectele: „Hub de servicii (centrul de furnizare servicii electronice) la nivelul MAI”, „Sistem informatic integrat de emitere și gestiune a pașaportului electronic, pașaportului diplomatic și de serviciu și a titlurilor de călătorie în oficiile posturilor consulare” și „Sistem național de management privind dizabilitatea”.
„Acest proiect, prin care realizăm un hub de servicii la nivelul MAI, înseamnă de fapt realizarea unui centru de furnizare de servicii electronice. Obiectivul asumat de noi este acela de a asigura siguranță cetățeanului. (...) Finalitatea acestui proiect va conduce la o simplificare a accesului la serviciile electronice oferite de către MAI și completează demersurile în sensul debirocratizării activității noastre, demersuri care au fost începute anul trecut prin lansarea sistemului informatic integrat de emitere a actelor de stare civilă, proiect care se află deja în implementare.
Urmărim prin acest proiect să reducem timpii de soluționare a cererilor cetățenilor și să îmbunătățim comunicarea dintre MAI și cetățeni, acestea fiind aspecte pe care le considerăm absolut necesare pentru evoluția instituțiilor noastre și pentru modernizarea statului român”, a declarat Carmen Dan, la ceremonia de semnare a proiectului.
Ministrul de Interne a explicat că, pentru cetățenii români, implementarea proiectului, în valoare de 90 de milioane de lei, va aduce beneficii directe, între acestea fiind obținerea cazierului judiciar sau a istoricului sancțiunilor rutiere.
„Mai exact, numărul punctelor de penalizare se vor (sic!) putea obține online imediat, fără a fi nevoie de un drum până la poliție. Tot online se pot depune documentele necesare înscrierii la școlile MAI sau la Academia de Poliție.
Documentele pentru obținerea anumitor avize de la MAI pentru documentațiile de urbanism și amenajarea teritoriului, precum și pentru autorizarea unor construcții, vor putea fi transmise în format electronic.
De asemenea, în ceea ce privește obținerea cărții de identitate, a pașaportului, a permisului de conducere sau pentru înmatricularea autovehiculului, cetățenii vor putea depune online cererea și documentele necesare.
Tot online vor putea să plătească taxele aferente și să descarce diferite formulare. În plus, pentru că vorbim de o platforma informatică, vom crea posibilitatea verificării online a stadiului diferitelor cereri depuse de cetățeni pentru instituție.
Asta înseamnă că vom reuși să obținem o reducere a costurilor generate de consumabile sau de prestarea unor activități fizice de manipulare, înregistrare, transport și arhivare a documentelor.
Trebuie menționat că proiectul pe care îl lansăm astăzi are o valoare de 90 de milioane de lei, este finanțat în proporție de 80% din fonduri europene nerambursabile, iar restul reprezintă contribuție de la bugetul de stat”, a precizat Carmen Dan.
Potrivit ministrului de Interne, românilor le va fi mai ușor să interacționeze cu autoritățile statului, iar acest proiect trebuie să reprezinte un exemplu pentru alte structuri ale administrației centrale sau locale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News