O companie aeriană anonimă ar fi interesată să preia compania românească Blue Air, aflată în insolvență. Compania aeriană interesată deține un amestec de capital spaniol și portughez. Înainte de o preluare, însă, ar trebui mai întâi să fie examinate datele financiare ale companiei.
O companie aeriană anonimă care și-a exprimat în repetate rânduri interesul de a prelua Blue Air negociază cu autoritățile române pentru a cumpăra compania aeriană aflată în faliment, relatează ziarul online Gândul.
Surse au declarat pentru Gândul că un potențial cumpărător și-a exprimat oficial intenția de a prelua Blue Air. În replică, președintele Autorității pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS), Daniel Geantă, a confirmat pentru ziar că a purtat discuții cu compania aeriană nenominalizată. Potrivit acestuia, compania aeriană deținea un amestec de capital spaniol și portughez, potrivit ch-aviation.de.
Operatorul se adresase autorităților competente pentru detalii despre o posibilă preluare, și anume AAAS. Aceasta din urmă preluase majoritatea acțiunilor Blue Air la sfârșitul anului trecut, cu trei luni înainte ca operatorul aerian să fie nevoit să își ceară insolvența la sfârșitul lunii martie.
"Am avut de fapt discuții cu o companie aeriană care este foarte interesată să preia Blue Air", a spus Geantă, fără a menționa numele. "Suntem încă într-un stadiu incipient, dar pot spune că au fost foarte insistenți".
Blue Air a anunţat, pentru prima dată în 6 septembrie, că va suspenda toate cursele programate până în data de 12 septembrie, motivând, la vremea respectivă, poprirea tuturor conturilor companiei de către Ministerul Mediului. Deşi Administraţia Fondului pentru Mediu a anunţat o zi mai târziu, respectiv pe 7 septembrie, că a decis suspendarea popririi asupra disponibilităţilor băneşti ale companiei Blue Air Aviation şi stabilirea unui grafic pe 12 luni pentru achitarea creanţei, operatorul aerian low-cost a anunţat că va relua zborurile abia din 10 octombrie, pe motiv că nu dispunea de fondurile necesare plăţii combustibilului şi celorlalte cheltuieli operaţionale, necesare pentru zborurile planificate începând cu data de 12 septembrie.
Ulterior, la finele lunii septembrie, operatorul aerian low-cost a anunţat că nu va relua zborurile din 10 octombrie şi că se află în discuţii cu potenţialii investitori, creditori şi Guvernul României pentru a-şi restructura profilul de capital.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News