Conform datelor Asociației Federale pentru Expediere și Logistică (DSLV), în cursul anului 2020 au fost înregistrate aproximativ 25.000 de furturi. La acestea se adaugă și cele nedeclarate. Astfel, problema furturilor are o amploare și mai mare, anunță focus.de.
Cea întâlnită pradă a hoților sunt mărfurile transportate în remorci cu prelată, iar modelul este similar: bandele organizate pândesc în parcările unde șoferii de camion fac pauza de 45 de ore. Hoții verifică întâi dacă există bunuri în remorcă care pot fi vândute cu ușurință. Dacă da, ei golesc rapid remorca și fug de la locul faptei.
În trecut, hoții furau bunuri larg consum, de obicei țigări sau electronice. Astăzi, fură orice, spune Niels Beuck, CEO DSLV.
Furturile din Germania cauzează pierderi de 1,3 miliarde de euro pe an. În Uniunea Europeană se estimează că au loc furturi în valoare de 8,2 miliarde de euro anual din camioane.
Beuck afirmă că este necesar să se ia măsuri noi pentru a preveni acest tip de furt și a ajuta la descoperirea autorilor. Potrivit acestuia, principala problemă este lipsa de cooperare între forțele de poliție din diferite țări, dar și între serviciile statelor federale.
”În 2020, în ciuda pandemiei, furturile de marfă au atins un nou vârf”, spune Thorsten Neumann, președintele Asociației Europene a Industriei TAPA, (reprezintă producătorii, expeditorii, asigurătorii și companiile comerciale). În Spania, măști medicinale în valoare de cinci milioane de euro au dispărut dintr-o singură lovitură lângă Santiago de Compostela.
Avem de-aface cu o adevărată rețea de ciminalitate organizată. Sunt peste 388 de persoane care fac parte dintr-o grupare, mai precizează sursa citată care adaugă că, anul trecut, peste 1.000 de furturi au avut loc doar în zona Berlin.
De fapt, în spatele ”tăietorilor de prelată” se află bande internaționale care organizează raidurile în principal din Polonia. Hoții verifică conținutul încărcăturii la fața locului și raportează bunurile. Organizația verifică rapid dacă există o piață pentru aceasta. ”Au propria lor companie comercială, cu un magazin online și un departament de marketing. Puteți face afaceri bune cu câțiva paleți de scutece”, explică Beuck.
Una dintre rute este pe axa Olanda - Belgia prin Germania până în Polonia
Chiar dacă duba unui hoț este oprită de poliție, ar fi aproape imposibil ca anchetatorii să demonstreze că bunurile provin dintr-un camion spart. Infracțiunea nu ar fi oricum grav pedepsită în Germania, spune directorul general DSLV.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News