Augustin Lazăr nu a dat nume, însă a explicat foarte bine situația. El a dat ca exemplu o situație ipotetică a DIICOT-ului. Procurorul general al României spune ca este mirat cum a putut fi luată o astfel de decizie, dar, spune acesta, îi este clar că o astfel de schimbare nu a putut fi propusă de un jurist, ci de cineva din umbră, care controlează jocul, referindu-se aici la un politician care controlează guvernul și care are un cuvânt greu de spus la evaluarea miniștrilor.
"DIICOT are o secție antitero. Procurorul care este delegat la secția antitero a DIICOT-ului, în 45 de zile, conform ordonanței, îi încetează delegarea. Păi se blochează activitatea antiteroristă a României din cauză că a vrut un politician să nu existe acest instrument la îndemâna CSM, să asigure pe cineva care să îndeplinească acea funcție până la epuizarea procedurii legale? Așa ceva nu e permis. Așa ceva afectează funcționarea unei instituții fundamentale a statului de drept care este Ministerul Public. Afectarea sa este interzisă a se face prin ordonanță de urgență. Mă mir cum au avut curajul inițierii, văzând astfel de aspecte de neconstituționalitate, să se repeadă la o astfel de ordonanță de urgență. Îmi pot explica prin faptul că decizia a luat-o altcineva, adică nu cine se vede, ci decizia a fost luată mai în spate, așa cum am fost obișnuiți și în alte situații. Acel cineva e posibil să nu fie jurist și să fi venit cu o idee pe care ministrul trebuie doar să o pună în practică pentru a satisface evaluările în cadrul guvernului. Nu vreau să dau nume, să speculez," a spus Augustin Lazăr în cadrul unui interviu acordat pentru Realitatea TV.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News