Conducerea companiei din Ingolstadt a anunțat că producția va înceta în luna februarie 2025, iar discuțiile sunt deja în curs pentru a găsi un potențial investitor care să preia uzina. Surse din interiorul companiei indică faptul că ar fi vorba despre un producător de vehicule comerciale, însă identitatea acestuia nu a fost dezvăluită. În același timp, un grup de lucru explorează posibile utilizări alternative pentru spațiile și facilitățile fabricii din Bruxelles, în vederea adaptării acestora la alte activități industriale.
La uzina din Bruxelles lucrează 3.000 de angajați, care produce în prezent un singur model – SUV-ul electric Audi Q8 e-tron.
Lansat în 2018 sub numele simplu de e-tron, acest model a deschis drumul pentru mobilitatea electrică la Audi. Totuși, în prezent, Q8 e-tron se confruntă cu o scădere semnificativă a cererii, mai ales odată cu lansarea unor modele electrice noi, cum ar fi Q6 e-tron, care aduc un plus de modernitate și tehnologie. Reducerea cererii pentru Q8 e-tron a generat discuții îndelungate despre o posibilă încheiere anticipată a producției, iar acum s-a stabilit ca data finală a acesteia să fie 28 februarie 2025.
Această decizie a provocat reacții intense din partea angajaților afectați, care au organizat proteste vehemente la poarta fabricii. Într-un gest de nemulțumire extremă, unii muncitori au incendiat anvelope în fața uzinei și au furat aproximativ 200 de chei de la mașini, încercând astfel să facă presiuni asupra conducerii pentru a reconsidera decizia.
Pe lângă cererea în scădere pentru Q8 e-tron, amplasarea uzinei din Bruxelles constituie un alt factor problematic. Situată într-o zonă rezidențială și înconjurată de linii de cale ferată și autostrăzi, fabrica are posibilități foarte limitate de extindere. Acest aspect face dificilă adaptarea la cerințele de producție ale noilor modele, limitând astfel capacitatea companiei de a moderniza spațiul pentru a produce vehicule mai competitive. Mai mult decât atât, numărul redus de furnizori locali pentru componentele auto necesare amplifică costurile logistice, contribuind la dificultățile financiare pe care le întâmpină fabrica.
Grupul Volkswagen încearcă să gestioneze atât presiunile din partea forței de muncă, cât și provocările logistice și economice legate de reconfigurarea activităților sale de producție. Închideri și reorganizări similare au devenit tot mai frecvente în industria auto, afectată de tranziția către vehicule electrice și de presiuni economice globale. În acest caz, însă, este de așteptat ca impactul social al deciziei să fie unul major, dat fiind numărul mare de angajați și impactul asupra economiei locale din Bruxelles.
Fabrica Audi din Bruxelles este un simbol al eforturilor Volkswagen de a intra în era electrică, însă schimbările rapide din piață au forțat compania să reevalueze viabilitatea acestei uzine. Dacă negocierile cu investitorul interesat vor fi finalizate cu succes, există șansa ca fabrica să continue activitatea, dar sub o altă conducere și, posibil, cu o altă direcție de producție. Totuși, în lipsa unui acord concret, închiderea definitivă pare a fi singura soluție realistă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News