Ancheta a stabilit că șoferul român a murit după ce a fost prins între camionul condus de colegul său, Costică M., un român stabilit în Spania, și un zid în Sevington, lângă Ashford. Teofil Bunea, în vârstă de 56 de ani, a murit din cauza rănilor multiple suferite după incidentul petrecut în decembrie pe un drum de țară pe care îi îndrumase GPS-ul.
Teofil B., un giurgiuvean stabilit în Franța de câțiva ani, a decât în condiții groaznice, fiind călcat de camionul condus de colegul lui. După ce GPS-ul le-a creat probleme și i-a dus pe un drum greșit, Teo a încercat să îl dirijeze pe colegul său pentru a întoarce mastodontul. O manevră greșită și românul a sfârșit sub roțile TIR-ului.
Vezi mai multe: Anglia. Șofer român, mort după ce a fost călcat cu TIR-ul: „Teo, cursa ta s-a îndreptat spre Cer“
Ancheta privind moartea sa a constatat că Teofil a încercat să ghideze camionul de mare tonaj în jurul unui colț strâmt, când a rămas prins între remorcă și peretele unui pod. El era pasager în camion împreună cu colegul său Costică M., după ce făcuseră o livrare de căpșuni în Maidstone.
Cei doi veniseră de la Bordeaux și urmau să oprească în parcarea pentru camioane din Sevington înainte de întoarcere, dar - ghidați de sistemul de navigație prin satelit - au luat o curbă greșită chiar înainte de sensul giratoriu. Această deviere i-a dus pe o serie de drumuri de țară care erau semnalizate ca fiind nepotrivite pentru vehicule mari, până când au ajuns în dreptul unui pod.
Acolo, au întâlnit un alt camion de mare tonaj care venea în direcția opus. Costică M. a coborât pentru a ghida celălalt vehicul de marfă înapoi într-un loc pentru a-și putea face loc de trecere. Odată terminată manevra colegului de trafic, Teofil a coborât din cabină pentru a-și ghida colegul în procesul de viraj, în timp ce încerca să ocolească curba strânsă la stânga după pod.
Costică M. a mărturisit în fața instanței că i-a spus colegului său să rămână în fața camionului pentru a evita să se strecoare într-un unghi mort, însă l-a pierdut din vedere în timpul virajului. Atunci a auzit un țipăt și a coborât repede, găsindu-l pe Teofil B. întins pe șosea, în partea dreaptă a camionului.
Teo, deși rănit, a fost ajutat de colegul său și de șoferul celuilalt vehicul să se urce înapoi în cabină, iar cei doi au mai condus câțiva kilometri înainte de a opri și de a chema o ambulanță. Moartea lui Teofil B. a fost confirmată la ora 23.08. Costică M. a fost arestat sub suspiciunea de a fi provocat moartea prin conducere neglijentă, dar în urma unei anchete nu au fost formulate acuzații. O autopsie post-mortem a arătat că românul a suferit multiple fracturi, inclusiv la brațe și coaste, cu echimoze interne și rupturi ale splinei.
Medicul legist asistent a declarat că era clar că "nu putea supraviețui" cu rănile suferite. „Constat că acesta a fost un caz de accident neintenționat, ceea ce nu este o constatare pe care o fac des", a continuat ea. „Cu toate acestea, este clar că domnul Bu. nu și-a dat seama de rănile care puteau apărea în urma deplasării în locul în care, în mod evident, a făcut-o în raport cu camionul. Familia sa nu este prezentă astăzi, dar dacă se face o înregistrare, aș dori să le transmit condoleanțele mele personale", citează kentonline.co.uk.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News