Ministrul a început cu numărul dosarelor rămase restante în momentul de faţă:
"Spania - se lucrează să se rezolve ultimele 4 dosare de pensie cu termen mult depășit. Din sutele de restanțe pe care le-am găsit. Dacă nu mă ocupam de ele, nu ar fi știut multă lume că există.
180 rămase în lucru din miile de dosare pentru Italia.
2 cazuri restante pentru Portugalia.
Nu renunț până nu ajungem la ZERO restanțe.
#sepoatefacetreabainadministratie", a scris Violeta Alexandru, pe pagina sa de Facebook.
Ministrul a punctat, totodată, cauzele pe care le-a identificat în cele mai multe cazuri de dosare care aşteaptă la infinit să fie soluţionate.
"Din evaluarea mea, cele mai multe întârzieri în soluționarea pensiilor comunitare se produc din cauza lipsei de comunicare între casele de pensii și solicitant. Se înregistrează cererea de deschidere a dosarului de pensie și se lucrează dosarul după prea mult timp. Se rezumă totul, în primă instanță, doar la a primi documente, a le da număr de înregistrare și a le îndosaria. Nu se comunică cu pensionarii din momentul în care se depune dosarul. Vreau o schimbare de atitudine și voi ajunge acolo, cu toată opoziția din sistem. Cei care sunt performanți au văzut că nu au niciun motiv să se teamă. Când văd performanță, le mulțumesc.
Îmi asum că sunt un ministru antipatic pentru cei care nu vor să rezolve lucrurile. Sincer, nici nu îmi propun să fiu simpatică. Vreau rezultate! Nu putem sta la nesfârșit pe lucruri nerezolvate. Cei care nu mai au restanțe au înțeles că #sepoate. Sunt sigură că trăiesc o mare satisfacție astăzi. E meritul lor. Pe mine m-au ajutat să arăt că se poate să facem treabă în administrație. Chiar se poate!
Sunt întârzieri pentru că nu se comunică cu pensionarii (mă întreb de ce lucrezi în casele de pensii dacă nu îți place să ajuți oamenii). Lipsesc documentele atașate cererii. Se pot rezolva întârzierile dacă există voință, implicare activă.
Când rezoluția asupra unui dosar este că lipsesc documente – atunci e clar că acel dosar are șansa să zacă mult și bine pe biroul funcționarilor de la casa de pensii. Ceea ce mă deranjează este că nu au cultura relaționării cu pensionarul/solicitantul. De ce? Vor găsi diverse explicații – că sunt aglomerați de multe sarcini, că nu este rolul lor, că solicitanții nu înțeleg chiar dacă le spui ce documente să aducă.
Aici este rolul meu să determin schimbarea de atitudine care să rămână pe viitor ca mecanism curent de lucru în casele teritoriale de pensii", a mai precizat ministrul.
Ministrul a transmis, în acelaşi timp, un apel către românii care solicită pensii comunitare.
"Transmit rugămintea către solicitanții de pensii comunitare să facă tot posibilul să adune toate documentele necesare pentru calcularea stagiului de cotizare/a vechimii în muncă (carnetul de muncă, adeverințe de la angajatori) și să ofere informațiile, de o manieră completă și lizibilă, legate de datele de identificare (nume/adresa/telefon, cod fiscal, CNP etc.). Amintesc faptul că în cazul în care carnetul de muncă s-a deteriorat sau nu poate fi găsit, am reglementat posibilitatea, ca ultimă șansă, de a solicita CNPP să identifice copia scanată în baza de date (care, din păcate, a fost realizată necorespunzător în anul 2015).
La mine se încheie o săptămână #lamunca. Sunt lucruri care nu se văd, dar care implică efort. Îmi doresc să se poată! Acestea sunt obiectivele mele declarate. Sunt pe cale să demonstrez că se poate face treabă și în administrație.
Oamenii trebuie să știe că sunt respectați! Caut să nu fi trecut degeaba prin Ministerul Muncii. Este ușor să stai comod. Eu nu vreau. Vreau rezultate!", a conchis ministrul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News