OMV a precizat că limita sa de 50 de litri se aplică doar combustibilului aflat sub incidenţa preţului plafonat, impus de Guvern din noiembrie pentru a proteja populaţia de creşterea preţurilor.
MOL, care deţine cea mai mare reţea de benzinării din Ungaria, a cerut retragerea graduală a măsurii. Preşedintele director general al MOL, Zsolt Hernadi, a afirmat în presa locală că eliminarea treptată a plafonării preţurilor la benzină şi motorină va fi necesară pentru asigurarea siguranţei aprovizionării pe termen lung.
În 16 iunie, Guvernul de la Budapesta anunţa că a extins până la 1 octombrie plafonarea preţurilor la combustibili în Ungaria. În noiembrie, Executivul stabilea că preţurile la benzină şi motorină nu pot depăşi 480 forinţi (1,27 dolari) pe litru la benzinării, sub preţurile actuale, de peste 500 de forinţi.
"Am introdus această limită (la realimentare) pentru a putea garanta securitatea aprovizionării", iar cei care vin să cumpere cu canistre combustibil nu vor mai beneficia de plafonarea preţurilor, a declarat pentru Reuters purtătorul de cuvânt al grupului energetic ungar, Piroska Bakos, adăugând că cei care cumpără cu canistra combustibil nu mai sunt eligibili pentru preţul plafonat.
OMV, care are aproape 200 de benzinării în Ungaria, a informat că va solicita preţul pieţei în cazul celor care cumpără cu canistra combustibil.
Anunţul de vineri este cel mai recent indiciu că intervenţia pe piaţa combustibilului afectează echilibrul între cerere şi ofertă, scrie Reuters.
Austria şi Ungaria au eliberat o parte din rezervele lor strategice de combustibil în ultimele săptămâni pentru a stabiliza piaţa. D asemenea, luna aceasta Budapesta a informat că va elibera o parte din rezervele sale strategice de combustibil pentru ca OMV să poată achiziţiona şi distribui în interiorul Ungariei, pentru a preveni deficitul de combustibil, după incidentul de la rafinăria OMV de lângă Viena.
Cererea pentru combustibil creşte în mod normal cu aproximativ 30-40% în perioada verii, datorită turismului şi a sezonului agricol, care majorează cererea de motorină. Dar plafonarea preţurilor a dus la scăderea importurilor de combustibil, pe care MOL încearcă să o compenseze acum, a explicat Bakos.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News