Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Un tren de mare viteză va face legătura între Aeroportul Otopeni din Bucureşti și orașul Ruse din Bulgaria
WhatsApp
Un tren de mare viteză va face legătura între Ruse şi Aeroportul capitalei României. Linia Bucureşti - Giurgiu este prima linie de tren din România şi a fost deschisă în 1869. A fost însă închisă în 2005, după prăbuşirea podului peste râul Argeş de la Gradiştea.

Din 2005 şi până astăzi, trenurile între oraşul dunărean şi capitală circulă pe un traseu deviat, care prelungeşte distanţa de 60 km, adică mai bine de o oră şi jumătate de drum. Acest lucru se va schimba în curând şi, odată cu asta, probabil şi dezvoltarea unei părţi a Bulgariei.

În toamna acestui an era aşteptată deschiderea liniei directe Bucureşti - Giurgiu - Ruse. A doua etapă a proiectului ar trebui să ridice viteza de proiectare a traseului la 160 km/h, iar staţia finală va fi Aeroportul Otopeni, ceea ce înseamnă că din oraşul bulgăresc riveran Dunării până în capitala României se va ajunge în mai puţin de o oră cu trenul.

Termenul se va amâna, deoarece problemele de construcţie au amânat finalizarea pentru anul viitor. Dar acest lucru este din nou mai rapid decât toate proiectele bulgare. Este important şi pentru oraşul românesc, deoarece face parte din strategia de introducere a trenurilor metropolitane în partea de sud a Bucureştiului, dar este şi de importanţă capitală pentru oamenii din nordul Bulgariei, pe care statul bulgar i-a tăiat de la accesul la trenuri şi drumuri de mare viteză - un lucru care nu se va schimba cel puţin în următorul deceniu. Lansarea acestei linii nu numai că va deschide Otopeni pentru întreaga parte de nord a Bulgariei, ci va lega mult mai mult această regiune de metropola Bucureşti. Va conta şi pentru comerţul dintre cele două ţări, conectate doar prin două poduri, care sunt permanent blocate de ambuteiaje şi controale.

Despre linia Giurgiu - Bucureşti - Otopeni

 

Reconstrucţia şi modernizarea liniei Bucureşti-Nord - Jilava - Giurgiu-Nord - graniţă, parte a coridorului de transport transeuropean Rin - Dunăre, a fost semnată cu compania austriacă PORR în decembrie 2020 pentru suma de 472 milioane lei (aproape 120 milioane euro, din care 102 milioane euro sunt cofinanţare în cadrul Mecanismului de Conectare a Europei. Finanţarea UE reprezintă 85% din toate costurile proiectului, restul sunt fonduri naţionale), iar perioada de implementare este de 36 de luni. Linia urmează să fie finalizată, conform proiectului, până la începutul lunii decembrie 2023 şi se mişcă conform planificării, dar în ultima lună au apărut informaţii despre lucrări necorespunzătoare ale subcontractorilor şi s-a dovedit că probabil linia va fi deschisă anul viitor.

Proiectul este împărţit în 2 etape - etapa 1 este legată de redeschiderea traficului feroviar peste râul Argeş, între Vidra şi Grădiştea/Comana. Podul a fost distrus după inundaţiile din 2005, iar transportul feroviar a fost deviat prin Videle (la aproximativ 75 km sud-vest de Bucureşti), ceea ce a crescut semnificativ timpul de călătorie. Această etapă se va încheia în curând. Etapa a II-a, care include modernizarea infrastructurii feroviare între staţiile de frontieră Bucureşti-Nord - Giurgiu-Nord - Giurgiu graniţă şi creşterea vitezei, va începe ca şi construcţie în acest an.

Imediat după finalizarea primei etape a proiectului însă, timpul de transport de pasageri şi mărfuri va fi redus cu 80 de minute. Pe termen lung, modernizarea liniei de cale ferată va creşte viteza de exploatare şi condiţiile de siguranţă pentru călători şi marfuri, făcând transportul feroviar mai atractiv şi mai competitiv.

Odată redeschisă, linia de tren Bucureşti - Giurgiu va face parte din proiectul de tren regional din zona de sud a capitalei României, titrează Rador.

Proiectul este în concordanţă cu planurile şi mai ambiţioase ale României de a dezvolta râurile Argeş şi Dâmboviţa, precum şi pentru crearea unui canal Bucureşti-Dunăre (care a fost recent aprobat pentru finanţare europeană pe linia Fondurilor de Coeziune).

Bulgaria e în afara hărţii trenurilor rapide

 

Linia de cale ferată directă Bucureşti-Nord - Aeroportul Otopeni - Giurgiu - Ruse este un proiect complet românesc. Cu toate acestea, acest nou tren va fi un transport alternativ şi accesibil pentru Ruse şi întreaga regiune a oraşului. Locuitorii din nord-vestul Bulgariei vor putea călători cu trenul direct la Aeroportul Otopeni (care are un trafic aerian de două ori mai intens, ce include mult mai multe destinaţii decât Sofia).

Ministerul bulgar al Transporturilor a informat revista "Kapital" că partea bulgară "acordă prioritate transportului feroviar şi caută modalităţi de a crea legături rapide de transport între state şi de a creşte capacitatea infrastructurii feroviare pe teritoriul Bulgariei", dar nu a răspuns întrebărilor concrete ale revistei dacă modernizarea liniilor de cale ferată Sofia - Ruse şi Ruse - Varna este planificată curând. În prezent, potrivit datelor Căilor Ferate Bulgare, distanţa dintre Sofia şi Bucureşti poate fi parcursă în 10 ore, dar nu în fiecare zi, iar între Ruse şi Varna - în aproximativ jumătate din acest timp.

Potrivit experţilor, este destul de realist să se scurteze timpul până la 3 ore între cele două capitale. Prof. dr. ing. Milcio Lepoev, şeful catedrei Căi Ferate din cadrul Universităţii pentru Arhitectură, Construcţii şi Geodezie de la Sofia, a declarat pentru "Kapital" că Bulgaria are nevoie de o strategie pe cel puţin 30 de ani pentru dezvoltarea transportului feroviar, care trebuie urmată fără abateri la fiecare schimbare a guvernului. Potrivit acestuia, chiar şi viteza liniei de cale ferată Giurgiu - România este deja depăşită şi ar trebui gândită una de peste 250 km/h conform cerinţelor actuale. "Cu toate acestea, în Bulgaria nici măcar 160 km/h nu este planificat şi nu văd în următorii cinci ani cum va evita ţara noastră pericolul de a fi ocolită de căile ferate din regiune", a spus el. Profesorul adaugă că Bulgaria nu are niciun proiect feroviar finalizat în termenul şi calitatea reglementate, iar conexiunile de la o graniţă la alta lipsesc cu desăvârşire.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
DC Media Group Audience
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Internațional Vezi toate articolele
Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
pixel